onsdag, oktober 03, 2007

Hur kan man trivas...


(...o så blev bilden rättvänd oxå...)
...med livet trots att det mesta går en emot? Sitter o väntar medan sonen ska träna dans i min fina gamla konsert-t-shirt, cool va?! Dottern kan som vanligt inte vara med på baletten då hon fortfarande är sjuk, rentav sjukare. I morse vaknade hon efter en relativt ok natt trots allt, men med över 40 graders feber. Den ökande febern gjorde att frun kontaktade vårdcentralen, så min första arbetsdag den här veckan blev rätt kort, mer som ett studiebesök, men jag var välkommen tillbaka i morgon. Nåväl, tillbaka till dottern, hon var bara förkyld och den enda medecinen vi fick med oss tillbaka var host-dito. Så nu känns helgens barnkalas så gott som inställt, liksom det gemensamma 85-årskalaset senare på kvällen. Så frun får åter flytta fram sitt firande, förra gången var ju dottern magsjuk. O när man ändå gräver ner sig i skiten så är det ju inte svårt att tänka på fruns eviga migrän, min osäkra arbetssituation och vad som komma skall...lägg där till att jag nästa vecka definitivt blir medelålders...och ändå trivs jag som sagt oförskämt bra med mitt liv, jag måste fan vara knäpp.
Mobbebloggar Bogie för att få tiden att gå.

Inga kommentarer: