tisdag, oktober 16, 2007

Min tvåhundrade bloggning...

...och min 40:de födelsedag...
Har ju tagit ett par dagar innnan jag kom att uppdatera igen, mest för att jag inte har haft tid...

I torsdags morse väcktes jag iaf av min familj och fick lite presenter på sängen...det där med frukost på sängen har jag aldrig förstått eller gillat, det blir ju bara smuligt...
Nåväl, efter vacker sång av trötta barn så öppnade jag presenterna:

Filmen "the Number 23" på dvd, som vi såg senare på morgonen, riktigt bra och spännande...och inte helt given...

Sjätte säsongen av CSI Las Vegas (den enda som räknas). Fick visserligen den lite senare på dagen, men iaf...

...en film till som jag också varit nyfiken på "A Scanner Darkly", en animerad hemsk framtidsvision...bra den också...

...o så kronan på verket, Adobe Photoshop Elements 5.0, äntligen kan jag skrota min 2.0 och faktiskt få ut lite mer av mina digitala bilder...
Sen var där iofs oxå ett "presentkort på återstoden av en digital systemkamera"...men vi får se när vi har råd att ta ut den...

Torsdagen slappades det mest på, vi såg en av filmerna som sagt, var iofs o handlade, men tog det emst lugnt då vi bägge hade semester.
Fredagen var lite hektiskare även om den oxå började med film till frukosten så fort barnen var iväg till skolan, denna morgon "A Scanner Darkly"...
...men sen städade vi, lagade mat och allmänt pysslade inför lördagens 40-årskalas.
På lördagen fortsatte vi att pyssla inför kalaset, och vid 15-tiden kom mormor och hämtade två lite missunsamma barn som inte fick vara med på kalaset...och vi satte igång att möblera om...

Stora delar av vardagsrumsmöbeln åkte ut i köket och köksmöbel+utebordet åkte in i vardagsrummet...mitt relativt nyfixade barskåp (en gammal bankpulpet) rullades oxå ut i köket och toppades med bubbel o glas...
Strax efter 18 kom så gästerna i samlad tropp och det sjöngs och skålades för fullt.
Presnet fick jag också, ett riktigt tjusigt fruktfat i svart, med en massa gula frukter på, ett visst bidrag till digitalkameran och denna tjusiga klocka...

...bilden gör den inte riktigt rättvisa, men tjusiger är den, särskilt det lilla märket :)
Sen åts det lassange och laxpaj, dracks rött o vitt vin, cider o öl-draught mastern har aldrig jobbat så hårt :)...
Två vänner kom lite senare då de varit ute på kryssning, men hade o andra sidan med sig en god (hoppas jag) present:

...just denna öppnades inte under kvällen, men väl en hel del annan whiskey...ja o sen var det bara att förse sig ur barskåpet...själv fick jag väl i mig ett par gin o tonic...tror jag :)
Vid 01:30 ca så gick de sista, men då var frun och jag så pass uppe i varv så att vi städade det mesta och möblerade tillbaka som det skulle vara, vilket visade sig vara jätteskönt när vi vaknade på söndagen.
Barnen var tillbaka vid 12-tiden, och vid 14 åkte dottern iväg på maskeradkalas...resten av dagen slöades det mest.
...och igår var det tillbaka till jobbet och bekymren där, men det visar sig ju hur det blir med det där...

Får passa på att tacka för all uppvaktning och presenter så väl irl som på nätet, via telefon och sms...stort tack!!!
Det är inte så farligt att fylla 40 så länge man har goda vänner och en härlig familj att fira det med.

Återkommer så snart jag har tid ;)

/Bogie

1 kommentar:

Anonym sa...

Meeeen - frukost på sängen som är så mysigt!

*anonym idag*