onsdag, december 19, 2007

Avslut...

Ja, det kommer till den tiden på året då det mesta avslutas, kurser, tv-serier, i mitt fall tom jobbet och som här nedan dotterns simskola...

...här leker dom nån liten ringdans om en kamel med fem pucklar...jo-jo...
Sonen står torrskodd längst bort i bild, det är hans tur först på torsdag kväll.

Jobbet avslutas ju snart också som sagt. Det jobb jag sökt internt sprack, fick ett tack men nej tack i måndags...vet inte om jag sörjer så värst ändå, kan bli rätt skönt att varva ner i Antenn med början den 7/1. Arbetsgivaren skickade iaf hem en julklapp...

Ett fem-pack cd-skivor...inget direkt för den musikintresserade...en julskiva-ni vet Bing Crosby & co, nån easy-listening, nån dans (Gloria Gaynor typ)...nä, kanske att julskivan åker på nåt varv på julafton, men annars föredrar jag nog något ur mitt eget bibliotek...

Frun fick oxå en julklapp av sin arbetsgivare...

Ett ost-knivsett och en bok om ost...och ja, ost är ju gott, så vi får väl köpa på oss några kilo för att inviga prylarna...får lite Hannibal lector-vibbar av knivarna dock...

...i övrigt är vi sena som sjutton, de beställda julkorten har inte ens kommit hem än, och på torsdag kväll är det väl absolut sista chansen att skicka med vanligt porto för att vi ska hinna önska god jul på traditionsfyllt sätt...och allmanackan med bilder på barnen som mor- och farföräldrar alltid får i julklapp beställdes oxå för sent...det är ingen ordning i det Erikssonska hemmet....


...men det blir nog jul där ändå, vare sig vi vill eller inte...

...tills vidare!

/Bogie




Inga kommentarer: