söndag, december 16, 2007

Manson...

Har varit hemma o vabbat torsdag o fredag. Torsdag bara med dottern, och fredagen med bägge barnen, då sonen var rätt hängig, förkyld, ont i halsen, snörvlig mm mm...men ingen av dom hade feber...
På lördagen tvingades dottern åter hoppas över fotbollsskolan och inte mycket vettigt hände egentligen under hela dagen, mer än att frun hade frisörsalong så både jag och barnen nu är julfina.
På eftermiddagen tog vi med barnen till mormor och morfar och lämnade dom där.
Själva tog vi bilen till Globen, åt en bit mat på Blues i Globen City...inte värt pengarna tyvärr.
Sen köade(!) vi till Hovet i brist på annat att göra...men det fanns en hel del kul att titta på. Dels den kollition av folk som nyss vällt ut ur Globen från nån Lucia-gala visade det sig, med de extremt klädda goth-rockarna som skulle med oss på Manson...
...men kallt blev det i kön...

Väl inne på Hovet fick vi först stiffta bekantskap med Turbonegro, som jag tycker skötte jobbet som förband helt ok. Inte den roligaste musiken jag hört kanske, men dom fick upp en viss stämning iaf. Musikaliskt tyckte jag kanske att Ramones-vibbarna var lite väl störande...sen var mellansnacket smått schizzat...

Sen var det dessvärre en lång väntan innan Marilyn Manson intog scenen, men som han intog den.

Betydligt bättre än jag väntat mig. Har fått för mig att han skulle vara en introvert trul-gubbe, och hoppades på min höjd få ett par låtar med drag i. Nu var det väl bara intro-låten som gick i lite lägre tempo, resten rockade rejält och Manon var en riktig entertainer.
Utan att vara allt för insatt i hans produktion så verkade han bjuda på en slags best of-show. En del väl långa kläd- och rekvistitabyten drog ner tempot ibland, men o andra sidan var vissa scener grymt snygga, som den på stolen ovan, eller hans nazi-inspirerade extranummer...
Nej, jag/vi blev klart imponerade av "herr Manson", och den dvd som sas spelas in under kvällen står redan på önskelistan...

Idag, söndag, var det en del julhandlande innan vi åkte över till mormor o morfar igen.
Därifrån åkte vi alla till svågern och svägerskans nya hus/hem på Essingen.

Vi var väl där både för att få se på det nya (dyra) huset samt för att fira en liten "för-jul" med dom, då dom åker upp till svägerskans hemort för att fira jul...
Roligt att se nya huset och smaka lite på Blossa -06 (japp, förra årets årgång- inte så dum).
Sen tog vi med barnen och åkte hem lagom så vi hann se Shreks julspecial på femman...

...och med tanke på film, "Hot Fuzz" är bland det bästa jag sett på länge...samma gäng som gav oss "Shaun of the dead" bjuder här på englands bästa polis...rekommenderas starkt.

I morrn verkar det bli skola och jobb för oss alla...hoppas jag.
Nu är det strax dax att natta barnen.

/Bogie, som önskar sig en helg som inte tog slut så fort och som inte gick i 180...

Inga kommentarer: