torsdag, december 27, 2007

God fortsättning!

Ja, så har jag jobbat min näst sista dag på avdelningen, och idag kontaktade faktiskt Antenn mig och informerade om ett första info-möte, den 7/1 2008.
...men julen då?
Jo tack, den var riktigt bra, trots total brist på snö...


Golvet framför granen svämmades över av paket. Hur man än tänker på att man ska ta det lugnare än tidigare år, så hamnar man i samma fälla år efter år.

Men innan tomten kom, och efter Kalle, så var det traditionsenlig julmiddag, och även där lär man sig ju aldrig...nä svulla på bara...men det är ju så gott.

Här sitter släkten, mormor med sin bror rakt över o så min far på kanten av bilden. Barnen är vid det här laget redan klara med maten, och vi lägger in en tredje portion och tar en nubbe till...
Utöver barnen är det farmor, morfar, frun och jag som saknas på bilden. Svågern med familj var uppe i Norrland och firade med hennes familj.

Sen kom då äntligen tomten...jag missade honom tyvärr, då jag satt på toa under hela hans besök, men klappar hade han visst delat ut till mig och de andra med hjälp av två små nissar...

Sen var det dax för nissarna att öppna sina paket, o jisses va många det var...
Här ovan är det dottern som får storspel och sliter upp paketet när hon inser att hon får ett dockhus...

En hel del Playstation-spel blev det...bla ett Guitar Hero till mig från frun, dansmattor (två stycken) åt barnen och dansspelet Happy Feet (verkar dock inte ha gått hem så där värst, men det vore ju bra om dom rörde sig lite när dom spelade oxå :).

Sen var det oxå de två senaste Buzz-spelen, Hollywood och Monster + lite annat smått o gott som synes.

...en o annan dvd blev det oxå...
Sonen fick Transformers och Yo-Gi Oh och dottern Min vän Charlotte. Frun fick hela Twin Peaks och jag fick 2 x Dire Straits, en Therion-box, senaste utgåvan av Bladerunner samt Jordbro-boxen, kanonfilmer allihop.

På Annandagen var vi och mina föräldrar inbjudna till svärföräldrarna på en sen lunch, en mycket god lammfilé bjöds det på, och efterrätten med glass och nån "äppelkompott" var banne mig inte dum den heller...


Sen for mina föräldrar hem till sig och vi hem till oss, då det iaf för mig var arbetsdag idag...

...och nu är man i full färd med att planera nyår...


Det var allt för nu från tomten Bogie...

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Schyssta solglajjer, Tomten! :D

sara sa...

Så fint ni har det!