onsdag, juni 04, 2008

Brännboll...

Ett par brutna traditioner så här på onsdagen...eller ja, det var väl länge sedan SRF var en tradition, om det ens kan räknas som en, men ikväll drog den festivalen igång iaf, och det är ju inte uan att man blir lite avis på de vänner o bekanta som är där nere nu och lyssnar på god musik, häver öl, softar i gräset och bara njuter...
Bröt även traditionen att åka in till Kungsan o se Eldkvarns sommarspelning...det har jag iaf gjort minst två år i rad, men idag orkade jag helt enkelt inte...och jag har ju sett dom "ett par gånger" tidigare...visst hade det varit kul, men som sagt...

Nåväl, började kanske på en ny tradition, vem vet, man kan ju alltid hoppas...

Föräldrar, syskom och naturligtvis eleverna i dotterns klass samlades nere vid sjön för lite picknick och efter det lite brännboll.
Riktigt trevligt hade vi i solgasset, och brännbollen var så där härligt avslappnad, utan vare sig poäng eller större regler...alla som ville fick slå varsin gång innan ute- o innelag bytte plats...och jag lyckades både träffa bollen och ta en lyra, så kvällen var ju totallyckad :)

Nu ska jag allt väcka frun som nattar dottern, o sen ska vi se det nyss inspelade avsnittet av Greys...och i morgon är vi lediga...ska ta dottern på blodprov på sjukhuset för koll av allergi, o sen rodda för sonens 10-årskalas på kvällen.

/Bogie, som fick ihop 48,8 år i vuxenpoängtestet på facebook...satan så gammal man är...

Inga kommentarer: