måndag, juni 30, 2008

...Thåström...

...till Zinkensdamm för att gå o se Thåström och Kent spela...

Thåström, som körde "nästan ackustiskt" öppnade med en Dan Andersson låt, och redan där visade han att han håller än. Satan vilken röst han har...
Setlisten var kanske inte den allra roligaste, men för att man skulle vara helt nöjd hade det nog krävts mer elekricitet...
Han framförde iaf låten "the Haters" (nedan) med den underbara textraden;
"Vi hade en blond basist som höll på Gnaget
Han var den hårdaste grabben jag mött"

Setlisten i det hela ser ut som följer:
Den druckne matrosens sång
Brev till tionde våningen
Ingen sjunger blues som JFP
Honungsgatan
Söndagmåndagsång
The haters
Ingen neråtsång
Sönder boulevard
Märk hur vår skugga
Jag är en idiot
fanfanfan
Flicka med guld
Die Mauer
Du ska va president

Egentligen precis hur bra som helst, och med iaf för mig en del rejäla överraskningar som "Märk hur vår skugga" (även om jag hellre hört Balladen om briggen Blue Bird av Hull") och Die Mauer, låtar jag fick för mig kanske var lite för publikfriande för rebellen från Rågsved :)
Nåväl, det var alltför länge sedan jag såg Thåström, hoppas inte det dröjer lika länge igen...
/Bogie

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Åh... Märk hur vår skugga är en absolut favorit!

Bogie sa...

Japp, den är bra, men som sagt, jag föredrar Balladen om Briggen Blue Bird av Hull...men det är en smaksak... :)