måndag, juni 30, 2008

Kent.


Thåström agerade förband åt ungdomarna i Kent, ett band jag hade rätt svårt för tills jag gav dom en rejäl chans iom EP:n som släpptes efter "Du och jag döden" (sent ska syndaren vakna), men som jag sen verkligen tycker om. Att dom ska vara bra live har jag hört länge, men först nu fick jag alltså chansen att se det med egna ögon...ja o lyssna med så klart.
...och nog var dom bra alltid, riktigt tight och med bra tryck, och med en av de snyggare scenografier jag sett ett svenskt band med.
Ibland missade man faktiskt bandet pga den snygga "videoväggen" bakom dom.
För egen del hade jag kanske hört fler större låtar, men av vad jag förstår, så fick vi ju en del godis som vanligtvis kanske inte framförs live, så man får väl vara tacksam för det :)
Nedan en video på en låt som ännu inte hamnat på platta..."Håll ditt huvud högt"

Hela settlisten:
1. Stenbrott
2. Socker
3. Blåjeans
4. Max 500
5. Celcius
6. Kallt kaffe
7. Berlin
8. Ingenting
9. Vy från ett luftslott
10. Kärleken väntar
11. Vi kan väl vänta tills imorgon
12. Den döda vinkeln
13. LSD, någon?
14. Generation Ex
15. Om du var här/Dom andra
16. 747
------
17. Kevlarsjäl
18. Utan dina andetag
19. Håll ditt huvud högt
20. Mannen i den vita hatten

Japp, det här var den första gången jag såg Kent, knappast den sista...

/Bogie

Inga kommentarer: