fredag, augusti 08, 2008

08-08-08


Ja det är fan inte utan att man kommer att tänka på Ulla-Bella-min sekreterare...8-8-8-8....
Ett verkligt Stockholmsdatum, men den planerade 08-festivalen kunde ju ha fått en bättre start än...

...det totala regnväder som man väcktes av i morse...
Ok, nu bryr jag mig ju egentligen inte, då vi ska ut på böljan den blå (grå?) i kväll...en liten Åbo-kryss med familjen på den "nya" Silja-båten Galaxy...100 spänn för en fyrbäddshytt och ett ypperligt tillfälle att fylla(!) förråden inför fruns 20 (x2)-årsdag....

Ju mer jag tänker på gårdagens film, ju mer har jag svårt att förstå den enorma hypen, visst var den bra, men så mycket bättre än ettan var den väl inte...

The Dark Knight ligger på en oförtjänt första plats på imdb:s lista över de 250 bästa filmerna (framröstat av läsare). Jag kan inte tänka mig att den slår någon av topp 10-filmerna på den listan.
Ett visserligen dalande betyg på 9,1 och 210.569 röster mot Batman Begins 98:de-plats och "ynka" 8,3 i betyg av 192.166 pers känns kanske inte helt rättvist...och iaf Bale har ju gjort betydligt bättre rollprestationer...och Batman som fiktiv person är ju faktiskt lite B ändå...det är ju helt klart Jokern som lyfter filmen.
Ja, ja, jag lär få chans att fundera på den ett tag till.

/Bogie

Inga kommentarer: