tisdag, augusti 26, 2008

Ännu ett "skandal-derby"...

...jag börjar undra hur många skandalderbyn jag varit på vid det här laget...

Det började iaf helt ok, med lite Kaos-tifo...men nja, vare sig tifo eller klack, anförda av en högtalarförsedd "da Hood Anders Lundin"...jag pallar inte riktigt med honom...kom upp till sin fulla potential.

Även matchen började faktiskt riktigt bra, och i halvtid ledde AIK med rättvisa 1-0.
Dessvärre gjorde bajen 1-1 direkt i andra halvlek och sen var Gnaget inte fullt så bra längre...tyvärr...
Nånstans efter 80 spelade minuter får AIK en straff som Johnsson som vanligt sätter "lätt"...han har fint facit vad det gäller straffar han...

Men sen brakar det ju loss naturligtvis...bajenfansen skickar in sin för kvällen andra fyrverkeripjäs mot AIKs målvakt, matchen bryts (vilket den borde gjorts redan vid första raketen) och bajenfansen fortsätter att göra bort sig på läktaren. Minst en fyrverkeripjäs mot polisen såg jag oxå...och ja, scenerna var väl inte så olika de andra skandalderbyna...
Domaren tog till slut beslutet att det var säkert att spela vidare matchen och då gör naturligtvis bajen 2-2...och återigen visar det sig att det lönar sig att avbryta matcherna för det lag som ligger under...den här gången var det helt enkelt bajens tur att få fördel av avbrottet, precis som AIK lyckats tidigare...
Sen får vi väl se vad följderna blir för bajen för det inträffade, så kanske inte den räddade enpoängaren är så mycket att glädjas över (man kan ju hoppas!).
Här en liten intern bildgåta för de väl bevandrade på Råsunda...jag söker en synonym till jobb-balluns...

Efter matchen begav jag mig direkt till bilen och märkte således inte av nå gruff i Solna.
Skulle väl ha varit hemma på mindre än en halvtimme, men tydligen sattes det upp vägskyltar på E4:an, så jag satt i kö klockan 23:00 en måndgasnatt...kom hem först runt 23:30...

Inte direkt en vanlig syn på E4:an så dax...

/Bogie

7 kommentarer:

Anonym sa...

Arbetslunch

Bogie sa...

...näe...

Anonym sa...

styrelsemöte

Anonym sa...

kcik-off

Anonym sa...

Hittills bara jag Mortex som ger förslag. Jag ska se hur lång tid det tar innan jag skriver rätt.

Bogie sa...

Jobba på...tycker det borde vara lättare än så...du ser fyrkanten av tomma stolar gissar jag...

Anonym sa...

Aktiebolagsskiva!

Produktionsenhetspartaj!

Kontorsmiddag!