tisdag, augusti 26, 2008

Sollentuna Rock o Blues Festival

I lördags var jag till mina gamla kvarter i Landsnora, Sollentuna...då jag bodde i närheten var det ett MC-lager(?) som hette Tan Trading som huserade där, nu är det en konsthall till vardags, och just i lördags huserade där en rockfestival med Sollentuna-anknytning...


Första bandet jag såg var dock från Värmland, tror dom hette Naughty Boys, och dom spelade eget material, och lockade bara ett fåtal åskådare.

18:45 var det så anledningen till mitt besök, vännerna i Deepest Prple...oj, glömde ett U va...

Grabbarna hade betydligt fler i publiken, även om det inte syns här, och gjorde ett riktigt bra sett, med Burn, Mistreated (tillägnad dottern som såg pappa Ploog på scen för första gången) och Child in Time som de stora paradnumrena.

Här ylar Ploogen som värst i Child in time...jag tror Gillan önskar att han hade dom röstresurserna kvar...
Ploogen själv var mest nöjd med de vackra (hmmm...) byxorna...

Efter Deepest kom ett band jag inte visste vilka det var...Hoffman Cirkus, men det visade sig ju vara AIK-Bandet jag såg på supporterdagen senast...och mao det fd Gondoline, med bara sångaren kvar från "storhetstiden"...nåt säger mig att dom är större idag när de bara kör covers...hade ju varit kul o få höra Madman istället :)

Sen kanske ett av de större Sollentunabanden, som gjort comeback härom året, Glorious Bankrobbers...
Tror det var drygt 20 år sedan jag såg dom senast, men då såg man dom ju mer frekvent, på var o varannan musik- o skolfest i Sollentuna.

Var aldrig nåt fan då, och kände inte igen en enda låt, men uppskattade ändå showen de bjöd på...har alltid föredragit då delar av bandet bildade Mental Hippie Blood...och ska man gå in på vad man föredrar, så är ju brorsan till sångaren, Zebo Hillborg och hans Docent Död verkligen att föredra.
Här crowd-surfar iaf Olle Hillborg...

...och här är han uppe o klänger...
Greppar verkligen inte grejen med hörselskydden...ok om det vore för hörseln, vilket det kanske oxå är, men han bär dom även på promofoton...skum gimmick.
Roligast var när han hävdade att han var 40 och basisten Lake (uttalas inte som engelska sjö) snabbt replikerade "Du e inte 40, du e 43!"
När Glorious hade slutat och det var två band kvar, varav det hade varit roligt att se Clawfinger, huvudakten på festivalen, så drog jag faktiskt därifrån och for mot Tumba och...

/Bogie

Inga kommentarer: