söndag, september 06, 2009

Abramis Brama.

Igår kväll, efter att vi nattat barnen satte jag mig i bilen och
åkte till Sumpan. I bilen hörde jag hur Ungern kvitterade i
landskampen och sen hur Zlatan satte 2-1 målet på övertidens
övertid...och jag drog in hela 60:- på odsett (nästan första
gången jag spelat), men hyperduperlottojackpotten gick oss förbi,
vilket ju egentligen var skälet till att vi öppnade ett konto på
Svenska Spel...så ja totalt gick vi ju så klart back.
Nåväl, väl framme i Sumpan och Landsvägen gick jag in/ner på den
nyöppnade rock-klubben the Cave. Träffade två gamla boardare som jag
snackade en del med, sen gick ett förband på, tror dom hette Electric
Mayhem, men det var inget som tilltalade mig.
Ganska snart efter gick Abramis Brama upp på scen och då svängde det
från start till mål. Bandet skulle säkert svänga o funka nästan
lika bra på engelska, men den svenska sången gör verkligen att
bandet sticker ut.
Hoppas få se detta suveräna band någon mer gång, och att klubben
går runt och kan fortsätta bjuda på härliga akter...detta kan bli
riktigt bra.
/Bogie

3 kommentarer:

dyermaker sa...

Alltså... SÅ hemskt gammal är jag väl ändå inte. Eller? ;D

Bogie sa...

Din tid på boarden tant, inget annat ;)

Art sa...

Ja, Abramis var verkligen bra.Men det är dom alltid.
Ska ut till Sundbyberg igen till The Cave och kolla på Mangrove www.myspace.com/mangrovesweden nu på fredag 9 okt. Också ett attans bra band, lite åt braxhållet.