måndag, september 14, 2009

Stressat runt lite...

Hann nästan komma ända fram till badhuset, det nya badhuset, Väsbys nya stolthet får man väl säga, innan mormor ringde, men vi tog det live istället i entren till badhuset.
Det visade sig att det funkat sisådär att lämna dottern till simskolan...men att hon nu var inne o simmade, men hon hade inget passerkort, vilket man behöver både för in- och utpassering samt till skåpen om jag förstod det rätt...
Jag fick efter ett långt köande, inte för att kön var lång, men det tog lång tid, hjälp in av en av kassörerna. Han sa att korten tydligen delats ut vid föregående lektion, men då var ju vi i Finland, och att de överblivna korten (typ vår dotters) var på vift. Nåväl, hjälp in fick jag som sagt...och det var då det slog mig, att olikt det förra badet där det var ett enda gemensamt omklädningsrum, så var det nu ett herr- och ett damrum...mormor hade naturligtvis, eftersom hon inte får gå in på herrarnas, och de båda är kvinnor, bytt om dottern inne på damernas.


Så när dottern väl kom upp ur badet, en liten rehab-basäng alldeles i närheten av den nya stora 25 metersbassängen och de två coola vattenrutschbanorna (mer såg jag inte, men det ska finnas strömmar och vågor oxå...skall provas)...ja, då fick hon gå in ensam på damernas o klara sig bäst det gick. Som tur var hade hon en klasskamrat som sällskap, och hennes mamma som höll ett öga på att allt gick bra.
Sen skulle vi då bara ut...och det var ju nästan lika lätt som att komma in, med den skillnaden att kassapersonalen inte ens såg oss vid grinden. Som tur var kom klasskamratens "plastpappa" o släppte ut mig, dottern fick krypa under vändkorset...
Och nästa vecka blir det samma bekymmer, för något kort det fick vi inte...

Snabbt hem till ensam son, rycka broschyren om att prova på scouting från kylen, snappa upp två bananer och lämna sonen ensam igen...han ville inte följa med...
I bra fart ner till Bollstanäs scoutstuga, där var jag och dottern samt en pappa med två barn, samt en låst stuga...
Efter en kort stund kom en scoutledare och sa att vilken tur att han behövde lite saker från stugan, för ikväll skulle de minsan vara ute bortom Eds kyrka...in i bilen o leka följa John genom halva Väsby, ut över en åker på en skogsväg och in i skogen. Där låg en annan scoutstuga, och där brann det en eld.

Barnen som kommit i tid, och till för dom rätt plats, var redan igång med samling, de vuxna samlades på sitt håll...
Jag höll dottern sällskap och försökte introducera henne och mig själv till en av ledarna, det gick väl sådär...allt var liksom redan igång. Dottern hakade på i den begynnande leken iaf, och jag försökte ansluta mig till de vuxna, som var i full gång med att hacka vitkål och morötter samt starta spritkök. Det var först när jag kände igen en av föräldrarna som jag hittade en infallsvinkel sas. Kopplade dock inte var jag sett honom tidigare, hade vi barn i samma skola, för inte var det väl i samma klass...nupp, inte ens samma skola visade det sig, men han o jag jobbade ett par trapphus ifrån varandra i Rissne...
Hjälpte väl till lite smått med wokandet, snackade lite och försökte få reda på lite mer information från diverse ledare, men allt var väldigt luddigt...
Först efter mat o disk så fick vi föräldrar lite information, och det sas väl att det var lite väl många intresserade barn och att det behövdes frivilliga vuxna som permanenta ledare för att det skulle fungera, något jag nästan skulle kunna tänka mig att ställa upp på...men det visade sig att dottern inte alls var intresserad av att fortsätta...och det kan jag förstå, för hon fick inte heller något vidare välkomnande, utan det var bara pang in i lek...och ja, så värst mycket scouting var det väl inte heller om man bortser från att barnen fick tälja en smula...

Hem via McD till en hungrig son, som fick middag först vid 20:30, och som sen "tvingades" i säng strax efter 21...mindre rolig kväll för honom, men i morgon har han sina aktiviteter, så det jämnar nog ut sig...och då är ju mamma hemma igen-puh!

Hade så fullt upp med alltihop att det blev en flukt på iPhonens Allsvenska applikation först i 87 minuten av Häcken-AIK matchen, och då stod det ju redan klara 0-2 så vi var i serieledning IGEN!

Text-tv sid 343 är en härlig syn för oss Gnagare numera.
Fullt så kul är det väl inte för djurgårdarna, ytterliggare en förlust, och ett lite spektakel på Stockholm Stadion...hann inte se så mycket av den matchen heller, från slutet av den ofrivilliga pausen och framåt, men det verkar ju inte direkt som att man missat någon stormatch där inte...
Kan man yrka på publikfri match kanske, och grova böter, som AIK fick utan att ha beträtt planen när vi var i samma usla läge som dif är nu...
Ja, ja, det är svårt att inte njuta nu.

/Bogie, gräsänkling och serieledare.

Inga kommentarer: