lördag, september 05, 2009

Vikingamarknad.


Efter kören gick vi ner i Centrum o shoppade lite, och då stötte jag på en kollega som sa att det var Vikingamarknad uppe på Gunnes Gård. Mindes att vi försökte ta oss dit förra sommaren, men att vädret satte stopp för den idén.
Så efter lunch hemma åkte hela familjen iväg till Gunnes Gård och året 1040...

Det var lite svårt att hitta p-plats, då inte alla gäster levde som på vikingatiden...det ska sägas att inte alla vikingaklädda levde som de lärde dom heller...jag tror inte vikingar vare sig rökte cigaretter med filter eller ringde i mobiler...men vad vet jag...
Det fanns kanske inte jättemycket att göra eller köpa, men sonen ville iaf kasta yxa...

Vilket gick ganska bra måste jag påstå, iaf när han fick lite vägledning...

Dottern tyckte det såg kul ut och ville prova hon oxå, gick kanske inte lika bra, men hon träffade tavlan iaf...
...och eftersom jag pushat på och kommit med kommentarer så tvingade yx-gubben mig att kasta han också...

...och det kunde ju ha gått bättre...satte ett kast i stocken/tavlan, men annars var det mest över eller under...Skyller på att jag fick stå längre ifrån och använda en större yxa :)

Sonen var dock klart bäst...
Så med blodad tand ville han även prova på att skjuta armborst...

Riktigt tufft. 100 meter i sekunden och ett bra tryck. Samtliga pilar i tavlan måste anses som godkänt.
Efter att ha tittat runt lite mer så åkte vi hem för en smarrig eftermiddagsfika, och snart är det faktiskt dags för middag...
/Bogie

Inga kommentarer: