söndag, juni 06, 2010

Tema bio...

Börjar iofs med något icke bio-relaterat...
I fredags var det en kollegas sista dag på gruppen, och han fortsätter sin karriär inne på Kungsträdgården. I och med att han slutar så är jag plötsligt den som är längst anställd i gruppen med mina knappa 2½ år...lite tråkigt att det blivit så...
Nåja, det bjöds ju på god tårta iaf :)

På väg hem från jobbet så hämtade jag ett paket nere på ICA.
Måste säga att det gick riktigt fort för lastexittonowhere.com att leverera min beställda Nostromo-hoodie...

“The other members of the crew, Kane, Lambert, Parker, Brett, Ash and Captain Dallas, are dead. Cargo and ship destroyed. I should reach the frontier in about six weeks. With a little luck, the network will pick me up.”
Och för er som inte kan er sci-fi-film, så är det rymdskeppet ur filmen Alien, kanske en av de bästa sci-fi filmerna någonsin...
...o så är den ju svart-gul också :)

I lördags, dvs igår, så körde vi ett litet "födelsedagskalas" för sonen, som iofs inte fyller år förrän den 7/7, men hur många barn är hemma då liksom...
Vi började med att se filmen "Prince of Persia", fem 12-åringar, en 8-åring och två gamla föräldrar...

Det krävdes lite organiserande med popcorn, godis och läsk, men jag tror alla fick det dom ville ha...och en del godisgrisar hade med sig extrapengar och försåg sig med mer godis...

Var djupt imponerad av grabbarna, som nog var bland de tystaste i salongen, men så tror jag alla i gänget, utom dottern, fångades av filmen.
Jag hade innan, på morgonen, läst en mindre smickrande recension av filmen kontra det tv-spel den bygger på, så jag blev mycket positivt överraskad av filmen.
Den var snygg, riktigt spännande även om den inte bjöd på några direkt överraskningar, och Jake Gyllenhall funkade ypperligt som actionfigur...

Efter bion bjöd vi på hamburgare på O'Learys, och på det någon choklad-dröms dessert, där receptet skulle kunna ha varit skrivet av våra barn; kladdkaka med chokladsås, chokladglass och grädde...

Efter efterrätten gick var och en hem till sitt. Ett riktigt lyckat kalas måste jag säga.
Tyvärr gjorde vår taskiga planering att vi missade den årliga Ängsjö-picknicken för första gången sen tidigt 90-tal...men så blir det ibland...

Idag söndag, Sveriges Nationaldag, har barnen kompisar på besök, och vi vuxna håller väl på med vårt...till eftermiddagen ska det väl bli till att titta på lite tennisfinal tror jag allt...
...och i morgon ska vi gå på studentmottagning, det var inte igår direkt...

/Bogie

Inga kommentarer: