onsdag, juni 09, 2010

Den som har flest prylar när den dör...

...vinner...

I måndags släpptes nyheterna om iPhone 4, och även om jag gillar designen bättre på min gamla, så är den rätt läcker som lur betraktat, och innehållet skäms ju inte heller för sig...

Filma i HD, 5 mpix-kamera med blixt (vardagsmat i andra lurar sen länge, men välkommet i iPhonen), multitasking...ja och en hel hög andra nyheter, men det läser ni bäst om på apple.com.
I juli sägs den släppas i Sverige, och av en ren slump så är det då någgon gång jag kan byta lur...har alltså nästan haft min härliga gamla iPhone 3 i snart två år...
Sen är ju frågan vad den kostar...
Men jag VILL ha :)
...och frågan är om inte sonen skulle bli lika glad, för han vet ju att han då får ta över min gamla iPhone...

...men det var juli det...
Igår hade SIBA 20% rabatt för oss med SIBA-kort, och sånt kan man ju inte låta gå spårlöst förbi...
En Wii balance board med Wii Fit Plus blev det till vår Wii-konsol.
Jag vet dock inte om jag gillar en bräda som säger "auch" när man kliver upp på den och som räknar ut ens "faktiska" ålder baserat på BMI (huga) och balans...och som dessutom fungerar som våg...men spelen till den verkar kul iaf :) ...och allt som kan få barnen mer aktiva framför tv:n är ju av godo.

Sen blev den en ny lite kompakt digitalkamera, en Olympus Rough 3000, som man kan slänga i marken (vill jag inte, men det händer ju att man tappar saker) och som kan fota och filma under vatten, till ett djup av 3 meter...


Det var lite kul att läsa i instruktionerna att man skulle skölja den under kranen om den blivit dammig...det läser man inte om kameror varje dag :)
Tror och hoppas att den kommer bli ett kul kompliment under ffa semestern då det förhoppningsvis blir en del vattenaktiviteter.
Annars så höjde vi ju pixelantalet från ynka fem i vår lilla skabbiga Canon Ixus till hela 12 i denna blåa snygging...den spöar ju tom systemkamerans 10...men där är väl o andra sidan objektiven något bättre.
Ska bli kul att leka med denna.

...o sen köpte frun en ny hårtork, samt en slags hårborste som det tydligen var något elektroniskt med...tråkiga saker...minns inte när jag blåste eller borstade håret senast :)
men resten av familjen behöver den ju numera, då även sonen gör ett nytt försök att odla långt hår...(att han alltid väljer sommaren för denna aktivitet?)

/Bogie, som drömmer vidare om iPhone 4...

Inga kommentarer: