söndag, februari 22, 2009

AC/DC

Så, då fick jag äntligen se ett av de största rock n roll-banden i världen, gubbarna i AC/DC, men att de alla närmar sig eller brutit 60-årsgränsen kan man bara se på trummisen Phil Rudd. Han kommer ändå undan med en oerhört cool oberördhet...sitta o röka under värsta röjlåtarna o se ut som om det bara är en vanlig dag på jobbet...

Förbandet "the Answer" missade vi helt pga t-shirt-köp och toa-besök, köer, köer, köer....
Men vi var väl på plats när den animerade koertfilmen startade på storbildsskärmen, rätt charmig sak...som inledde låten Rock n roll train och som snygg scendekor kom ett ånglok utbakom bandet...
Setlisten som följer nedan bjöd väl inte på några stora överraskningar, några låtar från senaste plattan och en hel hög med klassiker.
Alla manér satt där dom skulle oxå...

Rock N' Roll Train
Hell Ain't A Bad Place To Be
Back In Black
Big Jack
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Shot Down in Flames
Thunderstruck
Black Ice
The Jack
Hells Bells
Shoot To Thrill
War Machine
Anything Goes
You Shook Me All Night Long
T.N.T.
Whole Lotta Rosie
Let There Be Rock

Highway To Hell
For Those About To Rock (We Salute You)

You Shook Me All Night Long

Whole Lotta Rosie

Angus var och är naturligtvis kung i AC/DC...

Bigger than life? Skön gubbe oavsett. Full fart hela tiden...

For Those About To Rock (We Salute You) avslutade som vanligt konserten och man kunde lycklig ta sig hemåt.
Jag kan inte nog tacka Wijken och hans norska fd arbetskamrat med son som erbjöd mig biljetten till inköpspris, stort tack!
Vet inte vad jag har kvar som jag "måste" se, men Springsteen ska jag ju bocka av i sommar, och nu bockades AC/DC av...visst finns det fler band som man borde se eller ha sett, men detta var onekligen ett av de viktigaste och roligaste. Vem vet om de kommer åter (jo jag vet om Ullevi, men söndagen i midsommarhelgen är inte direkt ultimat).

Inga kommentarer: