söndag, februari 22, 2009

Lördag/Söndag...

På lördag förmiddag var vi till Ikea och handlade en hel del, bla en ny schenk (en bild kanske kommer vad det lider...ser väl inte så speciell ut, men den passar).
Sen gjorde vi väl inte så mycket mer, shoppade leksaker och prylar till Jericho innan vi åkte hem för lunch.
Sen på kvällen åkte vi tillbaka till Jakan för lite födelsedagskalas...

Det var Diana som fyllde 8 år, grattis!
Som vanligt en trevlig tillställning med goa vänner och barn.

Barnen bänkade sig för Melodifestival vid 8-tiden, men vi åkte hem mitt i den och kom lagom hem till duellerna...tror dock att vi var rätt nöjda med vilka bidrag som gick vidare både till final och andra chansen. EMD känns just nu som en trolig finalvinnare...

Sen vaknade vi till en riktigt vit söndag...snön föll...
Sonen skjutsades till en komis och var borta stora delar av dagen. Jag o frun byggde lite Ikea-möbler och dottern passade på att se High School Musical-filmen som brorsan kanske inte är lika förtjust i...
Precis som med lunchen vi åt, Pytt-i-panna, favvo hos dottern, blä för sonen.

När vi stekte ägg visade det sig att två av äggen innehöll "tvillingar", den mest lyckade på bilden ovan...gud, jag gillar inte när maten stirrar på mig :)

...och fastän det är söndag så känns det inte särskilt jobbigt alls...sportlovet börjar i morgon, och jag och barnen är lediga hela veckan medan frun jobbarmåndag-onsdag för att sen vara ledig hon också.

/Bogie

Inga kommentarer: