torsdag, februari 19, 2009

Ditt o datt...


Bild från vår lilla utflykt i tisdags, då det egentligen var meningen att vi skulle åka o bada/simma, men då det sprack så åkte vi ut till Arninge.
Detta en bild från en av de många och långa tunnlarna...premiär för oss i denna dock.
Sen snurrade vi runt i rondellerna vid avfarten till Arningen så pass att iaf jag totalt tappade lokalsinnet, och skyltningen var under all kritik, men rätt kom vi.
Meningen var att vi skulle köpa nåt kraftfoder till "råttan" på Granngården, men vi hittade inte det vi ville...så mest blev det en bilutflykt.
Badet kanske kan tas i nästa vecka, då jag o barnen firar sportlov.

Då Metallica kommer till Sverige och Hultsfred (veckan efter Hultsfredsfestivalen om jag förstått det rätt) så beslöt man från Rockweekends sida att tidigarelägga sin festival...till helgen då sonen fyller år, så där sprack den planen...
Förstår tanken med att inte samköra Rockweekend med Metallica-festivalen, men nu samkör dom den väl med Hultsfred, det kan ju knappast vara ultimat det heller...

....sen bytte hela SRF-sidan layout, och min älskade board såg ut som stryk, så jag tar mig en paus därifrån på obestämd framtid (antagligen är jag tillbaka tidigare än jag önskar).

Idag (torsdag) har dottern studiedag, och är inne med mamma i Stockholm för lite shopping. Vid lunch ska dom möta upp de övriga tjejerna på fruns sida, dvs mormor, svägerska och lilla kusinen för en tjej-lunch.
Sonen går i skolan som vanligt...idag har han prov på "kroppen", och jag tror att den sitter. Igår tog han "körkort" för symaskin på syslöjden och var mycket nöjd.

...och idag är det som sagt torsdag, vilket betyder att det är pannkaka till lunch i matsalen...yummy!

Igår fyllde förresten AIK hela Hovet, till sista stol, i en match mot Leksand, och vad koncentrerar sig Sportspegeln på? Jo, dom väljer att intervjua Leksand-fans under hela inslaget...samt nämna några skandalscener...

(snodd från bajenbladet)
...och som vi diskuterade på jobbet, vad utgör en ensam kille för hot mot ~20 välskyddade, välbyggda män med vapen i form av klubbor...det hade nog blivit mest synd om den stackars huliganen om han lyckats komma in till spelarna...
Nåväl, AIK förlorade tyvärr matchen med 3-4...

Det var väl både ditt och datt det...
/Bogie

Inga kommentarer: