onsdag, februari 11, 2009

En kort uppdatering...

...medan jag väntar på att jobbets datasystem ska ge mig dom svar jag väntar på...(trycker ett par enter till)

Frun hemma med sonen idag, då han sent igår kväll, efter Mästarnas Mästare spydde i toaletten (man är glad att han har den kontrollen iaf)...nu tror vi iofs att denna spya beror på huvudvärk, men för att vara på den säkra sidan så får en rätt blek Jocke stanna hemma iaf idag...

I söndags var vi hemma hos svåger och firade dennes 44-årsdag, som iofs inföll i måndags om jag inte är helt ute o cyklar...god mat och trevligt umgänge bjöds det på iaf.

...och i bilen snurrar sen någon vecka tillbaka ljudboken...

..."Luftslottet som sprängdes"...fick de 19 skivorna av svärmor, då det visade sig att hon läst den redan. Vi har o andra sidan den faktiska boken i hyllan, men tid att läsa är inget prioriterat i hemmet just nu, så att fördriva den knappa timme jag sitter i bilen under en dag med denna ljudbok är inte dumt alls...rätt spännande...och då är jag bara på sjätte cd:n ännu...13 kvar...
...och medan denna bloggning gjordes hann jag även med den ursprungliga "frågan" som nämndes i inledningen, samt ett antal till...men väntetiden nyttjades väl :)
Nu dax för nästa arbetsuppgift, och idag är de lite fler än vanligt, då kollegan vabbar och vår arbetstränande kollega är hemma sjuk...men allt går med lite hjälp från den andra delen av gruppen.

/Bogie

Inga kommentarer: