torsdag, mars 05, 2009

Dansbloggar lite då...

Börjar med att visa samtliga festivaler hur det ska se ut inne i en
baja-maja...denna funnen på IKEA Barkarby.

Annars har vi idag haft det sista mötet med BUP, denna gång med
sonens (vars danslektion pågår just nu) lärare och logoped, så nu
är alla berörda parter informerade.
Fick info från skolan att vår snåla kommun som vanligt ser över
kostnaden för att ha vår son på en specialskola i en annan kommun.
Vi på mötet var dock alla överens om att detta är det bästa
stället för en fortsatt positiv utveckling, något tom psykologerna
skulle fixa skriftligt. Tror deras ord kommer att väga rätt
tugnt...annars får vi väl flytta över kommungränsen... :)

Annars har det väl inte hänt så mycket, vi jobbar och står i. Har
fått en ny medarbetare i gruppen. Jag som jobbat ett år där är nu
mentor för någon som är både äldre än mig, har fler år i banken
än jag och som den mesta, eller hela tiden jobbat med värdepapper...
Men visst, våra rutiner är nya, och det är ju iaf 3 år sedan han
pysslade med något liknande...
Det är personalomsättning på vår grupp...i morgon gör J sin sista
arbetsdag hos oss (TÅRTA!!!).
Sen jag började i gruppen har först U, som jag ersatte bytt
avdelning, sen flyttade M hem till Gävle, A bytte avdelning, H fick
inte förlängt vikariat (men jobbar kvar i banken ändå, nytt vick?)
när S kom tillbaka från mammaledighet, U följde efter H till ny
avdelning och nytt våningsplan, och nu J då som byter avdelning...
Sen jag började för ett drygt år sedan så är det således chefen
och två medarbetare och jag kvar...i en grupp på mellan 7-8
befattningar...
Till det har vi en arbetstränande, samt en ny medarbetare och tjänst
på intågande...som sagt rotation är det...

Hemmavid har vi inte riktigt orkat ta tag i annat än de vanliga
hushållssysslorna, men till helgen är tanken att bytet av de två
gäst/hobbyrummen ska påbörjas, dvs fruns syrum och mitt datarum
byter plats med varandra. Tyvärr ligger dom i varsin ände av vårt L-
formade hus...

Nä, nu blir det lite slösurfning medan jag fortsätter att lyssna in
mig på U2:s nya album...gillar det mer och mer.

/Bogie

Inga kommentarer: