onsdag, mars 18, 2009

En liten uppdatering...

...utan bilder då blogger just ikväll vägrar ta emot några bilder. Får bara nåt felmeddelande stup i kvarten, och inte betyder det ett jota för mig heller...

Nåväl...
I söndags var jag och barnen till Aquaria på den där ön med det fula namnet medan frun var hos svägerskan på en typ av Tupperwear-party, men det såldes barnkläder istf plastbunkar.
Aquaria kändes bättre på detta det andra besöket, kanske var det för att jag inte längre hade några högt ställda förväntningar...

I måndags jobbad vi alla på våra respektive platser, och på kvällen totalvägrade en trött dotter att åka till simskolan, vilket fick mig att tappa besinningen (nej jag slåss inte, jag skällde bara lite värre än vanligt) och sura halva kvällen...men det är lugnt vi blev vänner vad det led.

I tisdags var det äntligen dags för sonens första provträning i fäktning. Dessvärre ute i Vallentuna, och just denna tisdag var frun på ett föredrag av och med Tina Thörner (kartläserskan ni vet) och jag jobbar rätt sent (17:00), så mormor skulle ställa upp med skjuts och närvaro.
Dock ska ju allt strula till sig lite om det nu kan det, så klockan 15:00 kom det ingen taxi o hämtade sonen till fritids, klockan 16 satt han o grät på skolan och trodde han skulle missa fäktningen som han så länge sett fram emot. Runt den tiden kom frun på plats (föredraget hade slutat tidigare än planerat) och lite senare mormor, och fäktningen började inte förrän 17:30, så han hann gott o väl. Och nöjd var han då han kom hem och visade hur man hälsade och vissa setg mm...(men idag har han haft viss träningsvärk).
Dottern passade dessutom på att begå premiär i att vara ensam hemma under en timmes tid.
Vi hade naturligtvis kollat att hon kunde telefonen, visste vad som gällde vid brand, eller om någon okänd kom och ringde på mm mm...hon skötte dock allt galant och var mycket stolt och glad.

På kvällen såg vi hur Per Elofsson rättvist tog hem Mästarnas Mästare på SVT1. Bra och kul serie det där, hoppas det gjort att fler gamla profiler ställer upp i en eventuell andra säsong.

Själv kunde jag inte låta bli att boka frun och mig varsin plåt till Rockweekend On Tour, nu när själva festivalen inte blir av för oss (samma helg som sonen fyller år). Turnén som bland andra bjuder på Heat, Dia Psalma, Mustasch, Dead by april och Renegade Five gör nämligen ett stopp i vår islada här i Väsby...10 minuters resa med buss...nej, det kan vi ju inte missa...och Mustasch som är ett sånt kanon-live-band och Heat på hemmaplan, ja, det borde ju bli kanon det där.

Ja, det var det om det, rapporterat från det "nya" datarummet, som jag delar med en rätt hispig och väldigt sandig chilla, som inte verkar helt tillfreds med knäppet från tangenterna...men nu ska jag lämna honom och rummet och gå o sova ett par timmar...

/Bogie

Inga kommentarer: