lördag, mars 07, 2009

Schlagerfantomen...

Nyss tittat på "Andra chansen", och vi tippade här hemma, en poäng
för varje rätt gissning i de olika duellerna, och av sex möjliga
poäng tog jag fem. Jag missade på Amy Diamond, trodde hon skulle slå
Starpilots, men inte...
Barnen kom på delad andra plats med två poäng vardera och frun kom
sist med enbart en poäng...

Annars är jag helt slut i både kropp o själ.
Kroppen tog stryk av en massa bärande från ena sidan av huset till
det andra. Värst var väl hyllan på ca 100 kg, men även dator och
stereo vägde ju en del...och då har jag inte ens börjat bära de
lösa föremålen, tex en 400 lp-skivor och en massa seriealbum.

När väl dator o stereo var installerade så var vi dumma nog att
släppa ut Jericho i rummet, utan några avdelare...det tog nog 3
timmar innan sonen lyckades få in honom i buren igen...

Under dagen så har bägge barnen haft varsin kompis hemma, från före
lunch till ca 17:30...därav den psykiska tröttheten...det har gapats,
skarvats, busats, bråkats och snackats i 180.
Dottern taggade inte ens ner efter att de gått...hon snackade sönder
och samman både lassange, Wild kids och Melodifestivalen. Gissningsvis
snackar hon vidare med mamma nu när hon nattas...

Själv ska jag nog sova lite här i soffan...
/Bogie

4 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.myspace.com/sabbtail

Anonym sa...

Dax att kolla gubbarnas gig på Hydet i somras:-)

Hare bäst och hoppas att du diggar låtarna i liveformat!

// Ploogen

Bogie sa...

Tjena Ploogen, undrade just vem som lagt in länken då farbror Bingo är på "semester"...
Strålande gig, varför var jag inte på plats??!!
Nåt nytt på fronten i övrigt?

Anonym sa...

Var nog en pik ang. dina melodifestivaltalanger;)


/R