söndag, oktober 18, 2009

Drömmar av Guld!!!



I lördags, efter det att dottern varit på sin kör och jag och frun shoppat loss lite i Väsby centrum, efter lunch och en snaggning av undertecknad så åkte jag till Råsunda.
Ett tjusigt halsdukshav och den vackra "Åh vi e AIK" nådde aldrig spelarna då det drog igång för tidigt, men taggade var dom tydligen ändå...
Stundtals riktigt snyggt spel, men något mål vart det inte förrän rätt sent i andra halvlek.
Kämpande Tjärnström byttes ut och Özkan kom in, fick bollen och gjorde mål inom två minuter, super-sub.
Då drömmde de flesta av oss om guld, det kan man inte förneka...men först måste vi vinna de övriga matcherna, och våra motståndare måste sluta vinna sina, måste sluta fuska sig till poäng...jämra Ishi, där sjönk du i mina tankar, nu är jag inte lika säker på att jag vill ha dej tillbaka i Gnaget, något som för mig tidigare varit självklart.
Det var återigen en lättnad att lämna ytterliggare en vunnen måstematch. På söndag är det dags för nästa måste match, och till råga på allt ett derby mot det tredjen bästa Stockholmslaget i Allsvenskan, bajen...
Näst bästa sthlmslaget vann idag med 3-0, även öis vann med 3-0, så nu ligger bajen näst sist och djurgården allra, allra sist...njuter lite...visserligen med en match mindre spelad...
Ersättarna blev klara idag oxå, Mjällby som iofs varit klara ett tag (grattis Asper!) och Åtvidaberg...inga publikmagneter direkt...men jag dum-njuter iaf :)
/Bogie

Inga kommentarer: