onsdag, oktober 28, 2009

Fan här sitter man...

...som en annan hemlös och snor värme på buss 537...
Hoppade på hemmavid och nu är jag efter ett kort besök i Kista på
väg hem igen...
När jag närmade mig det Kista jag nu lämnar så ringde frun och
konstaterade att dottern var lite för snuvig för att gå till
fritids, och då frun inte kan vabba idag så får jag åka hem igen...
Så just nu sitter jag på min buss hem och frun och sonen åker med
sin buss in till stan där sonen skall möta upp mormor och frun ska
jobba...

Ikväll blir det iaf fotboll, den sista hemmamatchen i Allsvenskan. En
match som konstigt nog inte är så jättebetydelsefull trots allt.
Allt avgörs i Göteborg på söndag, tyvärr.
Jag hade gärna sett HBK behålla sin 2-0 ledning och AIK vinna guldet
hemma på Råsunda ikväll, nu får jag se den avgörande matchen på
tv istället...lite för att jag är för feg för att åka på en sån
högrisk bortamatch, lite för att jag var för sen för att köpa
både match- och tågbiljett...
Nästa söndag spelar dock samma lag finalen i Svenska Cupen hemma på
Råsunda.
Mot dubbeln!
/Bogie, som snart efter en dryg timme på bussen är hemma igen.

Inga kommentarer: