måndag, oktober 05, 2009

En himla massa...

Har inte riktigt haft tid att uppdatera bloggen, det är knappt man hinner med sig själv just nu liksom...och det lugnar väl ner sig först i november eller så...

Nåväl, i fredags medan sonen och jag var iväg på fäktningsträning så hade frun fullt hus med dotterns "tjejmiddag/födelsedagskalas"...tror de var tio tjejer sammanlagt, som käkade jumbo-pizza, tårta, kladdkaka, popcorn o godis i stora lass...

...röjde i dotterns rum, lekte i hela huset, sjöng singstar, försökte sig på ett parti "Sanning eller konka" (klassiker) mm, mm...vid åttatiden orkade inte frun ensam längre o ringde hem oss killar från pizzerian...klockan 21 gick alla gäster hem och vi städade och andades ut.

På lördagmorgonen var vi uppe tidigt, och skjutsade dottern motvilligt till kören, när hon kom därifrån var hon dock jätteglad över att hon varit där, så det blir nog en fortsättning...hoppas vi.
Sen åkte vi och provianterade inför kvällens 91-årsfest, vi firade i förhand att dottern fyller 8 år, att jag snart blir 42 år, och att frun blir...näe, det får jag ju inte skriva...

Redan vid 16-tiden dök barnens morbror o moster samt de två kusinerna upp, sen kom mina föräldrar, och sen droppade det in folk mest hela tiden...
Sen åts det höstgryta med ris, och naturtligtvis tårta och kaffe.
Minns faktiskt inte vad klockan var när de sista gick hem, men rätt möra var vi :)
Många fina presenter fick vi också, dotterns såg jag iofs knappt då hon öppnade dom i sitt rum, frun och jag fick en stor korg med läckerheter, nödvändigheter och rena bra-o-ha-saker av vännerna, en hel del pengar från föräldrar, frun fick en handväska från Italien av sin bror o svägerska och jag fick denna kokbok av dom...

Inte för att jag är någon större kock , men den här kokboken, som ju har sitt upphov i Pluras Svarta blogg ska bli kul att iaf kolla in...
Jo, de sista gästerna åkte ju faktiskt inte hem förrän på söndagsmorgonen, men då hade frun och sonen redan lämnat huset för sonens första fäktningstävling.
Farmor o farfar åt frukost med mig och dottern och sen skjutsade dom oss till Jakobsbergs sporthall (eller i närheten av ishallen iaf, ett gymnasium kanske?!) så vi oxå kunde få se sonen fäktas.

Sonen gick 9 matcher mot juniorer som tränat o tävlat ungefär lika lite som han själv gjort.Han gick 9 matcher och vann 4 av dessa, 2 tror jag han förlorade med 4-5 resten var lite mer klara förluster...

Allt som allt räckte det iaf till en brons-medalj, bra jobbat Joakim!

Lagom mör i huvud o mage pga kalaset kvällen innan och mör i baken av att sitta på ett gymnastikgolv halva söndagen så begav jag mig smått motvilligt till Råsunda Restaurangen och den nya Sportbaren för öl, hamburgare och matchen Elfsborg-AIK på storbild.
Innan matchen drog igång intervjuade den sköne Bosse Hansson (TV-sporten ni vet) några fd spelare så som Gary (Kari) Sundgren och Pagge (Pascal) Simson....samt den för denna match avstängde spelaren Bojan Djordjic...

Det var sköna, avslappnade och öppenhjärtliga intervjuer.
Matchen i sig var bra, även om jag naturligtvis gärna sett AIK vinna matchen så får man verkligen vara nöjd med 0-0 borta i Borås.
Sen var det bara att skiljas från bordsgrannarna/vännerna och ta pendeln hem...

På måndagen var vi med dottern till läkaren, där det konstaterades att hon är allergisk mot (små) hundar (nejdå, bara lite allergisk mot hundar), (stora) katter och mot nötter, främst hasselnötter o mandel, men alla slags nötter bör hon undvika...
På kvällen var det simskola, men i övrigt rätt "lugnt"...

Igår, tisdag så var jag till Fords plåtverkstad då jag vid senaste servicen fått en påpekan om rost på dörrarna...

...och ja, det kan man väl lugnt påstå att det finns...
Blev först lite orolig när inte samtliga stämplar fanns i serviceboken, men en tripp till Kindwalls ordnade upp det, och sen när "besiktningsmannen" sa att det kunde komma att kosta upp till 3.000:- per dörr...men det visade sig att bara den minsta sortens lagning, den som Ford står för genom rostskyddsgarantin, kommer att behövas, så då blir det gratis...
Enda problemet är att vi blir utan bil i 8-10 arbetsdagar...nån som har en bil att låna ut?
På eftermiddagen så var det trummor för sonen och på kvällen ytterliggare en träning i fäktning...dottern hade under dagen varit på vandring med klassen och med överraskningen mormor som sällskap de 4,5 kliometrarna...bra jobbat där!

...o så hux-flux så har Kent släppt en singel, "Töntarna", en låt som bådar mycket gott inför kommande albumet "Röd"...och en kommande turné...


På konsertfronten sörjer vi annars att Marilyn Manson bestämt sig för att ställa in konserten i Stockholm, mycket tråkigt...men vi får nöja oss med Mustasch den 17/10 och Depeche i januari nästa år...
/Bogie, som nu är rätt up to date om han oxå nämner att vi hade ett bra utvecklingssamtal med/om sonen i morse...

1 kommentar:

dyermaker sa...

DET var mig en lång blogg! :D