måndag, oktober 26, 2009

På återseende bilen...


Japp, i morse lämnades den gamle trotjänaren in på Fords Skadecenter i Barkarby, och om 8-10 arbetsdagar, dvs två veckor för oss vanliga dödliga, kan jag förhoppningsvis hämta den...och jag saknar den redan...
Strulade ju direkt att åka kommunalt...fick först springa till bussen som tog mig till Barkarby station, sen när jag väl klev av pendeln i Spånga så regnade...någon tanta som kom efter mig till kuren fick för sig att jag öht inte stod där, så hon plattade upp mig(!) mot glasväggen bakom...
Sen borde jag ju veta att när jag tror en sak och iPhonen visar en annan, så är det telefonen som gäller...men lik förbannat klev jag på buss 118, som "alltid" stannat utanför jobbet, och bortsåg ifrån buss 512 som iPhonen påstod stannade där...118 hade naturligtvis en ny sträckning, så jag fick gå lite längre i regnet...
...och ikväll är det dags igen, buss, pendel, buss för att komma hem, busstider att passa, och en nästan trippelt så lång restid...

/Bogie, som rekommenderar Text-tv sid 343.

Inga kommentarer: