torsdag, april 22, 2010

Kan jag be att få reklamera...

...denna torsdag?!

Jag var visserligen så pass frisk att jag kunde ta mig till jobbet, egentligen bara en del hosta kvar...neb lämnade både fru o bägge barnen hemma med min förkylning...och sen hann jag inte mer än till uppfarten på motorvägen innan det var totalstopp. Så jag tog en smitväg, men det var lika illa där, och när jag väl kom så jag såg motorvägen, ja då såg jag också polisen släppa på trafiken...
Hann precis i tid till jobbet trota bra starttid, men väl där märker jag att jag saknar min plånbok, och iom det mitt passerkort. När jag väl förvissat mig om att plånboken låg hemma i säkert förvar, det är ju så nu när man byter från vår- till vinterjacka från dag till dag, så ringde jag på vakten och fick komma in i garaget. Det var värre att komma upp på avdelningen med vare sig passerkort eller id-handling, så chefen fick komma ner o hämta mig och jag fick en snygg besöksklisterlapp på jackan...besökare hos den arbetsgivare jag jobbat hos de senaste 20 åren (minst, snarare 22 tror jag)...
Sen vart det amerikansk frukost på vårt månadsmöte, smarrigt med pannkaka mm...på det en del jobb, införskaffandet av Ozzy-biljetter till hela familjen på fruns födelsedag...så där var det ju lite gott med dagen...
...men för att få lunch var jag tvungen att låna pengar, då jag ju varken hade kort, kontanter eller mitt passerkort som jag vanligtvis betalar med...tur man har en schysst chef :)
Sen kurs på två timmar, visserligen intressant, men det var knappt jag kunde hålla ögonen öppna...och på det ett lönesamtal med kanske det sämsta lönepåslaget någonsin...men har facket förhandlat fram 1,45% så kan man ju inte direkt räkna med så myckat :(
Köigt på vägen hem också, o en massa idioter på vägen...sen handla, men det gick ju iaf bra...efter att jag varit hem o hämtat plånboken vill säga...och efter det har det varit en bra kväll.
...och nu finalprogrammet av Plura o Mauro...

I morgon öl med gamla klasskompisar.
/Bogie, som bara tror att det kan bli bättre...

Inga kommentarer: