torsdag, april 15, 2010

Vila i frid Peter Steele


Frontmannen, basisten och sångaren Peter Steele främst känd för sitt band Type o Negative avled, enligt tämligen bekräftade källor, igår, den 14/4.
Det är verkligen ett band och en frontfigur jag hade velat se live, nu lär jag aldrig få chansen.
Kommer aldrig att glömma hur kompisen introducerade Type O Negative för mig med skivan "October Rust" och orden "-Dom spelar lite Pink Floydig hårdrock, det borde vara något för dig." Sen spelades skivan och jag fastnade direkt och köpte nämnda skiva dagen därpå. Den skivan har verkligen allt man kan begära, stämning, röst, tyngd, texter, omslag, hela konceptet är perfekt. 1996 kom plattan, och den håller än.
Övriga plattor är jag inte fullt lika förtjust i, men dom funkar allt bra dom också.
Sen har dom även gjort en helt makalöst bra cover på Black Sabbaths låt "Black Sabbath", tyngre, mörkare och ondare än så blir det inte.

Vila i frid Peter Steele!
/Bogie

Inga kommentarer: