måndag, april 19, 2010

Förkyld...

...rapportering från helgen...
Nu blev jag inte direkt förkyld förrän på söndagen, men halsen började väl förvarna reda på lördag morgon...

Nåväl, i fredags var dottern på tjejmiddag (tacos) hos en kompis, där dom även kollade feilm och lekte. Jag hämtade henne vid åtta, och dom hade haft det bra. När vi kom hem kollade vi Talang, och sen var det i säng med de små. Jag o frun avverkade väl ännu ett avsnitt av "Mord i Sinnet"...

På lördagen så for vi land o rike runt kändes det som, det var Molnsätra gård för inköp av ca 125 liter sand (låter som massor, men räckte inte långt), vidare till syaffären i Järfälla (och därifrån tomhänta!!!) och sen till Bauhaus för inhandling av lite skivor...o så Rusta och ICA på vägen hem.
Sen satte vi igång och röjde vidare i huset, och vid 18-tiden flyttade vi chillorna till andra änden av huset och till varsinn bur. Vi får väl se hur dom trivs med det. Jericho har iaf fått bada i sand för första gången på länge känns det som, och ser genast mycket finare ut i pälsen. Calvin som aldrig varit ensam ser lite ledsen ut i den stora buren, men vi får som sagt se hur det blir...kanske blir dom sambos igen...
Lördagen avslutades sedan med en rejält seg (o den som såg så fin ut) pepparstek, pommes, bea o ett glas rött...o Körslaget...o Mord i Sinnet igen :)

Söndagen så, då rensade vi lite mer i huset och åkte o köade på miljöstationen, vi var visst inte ensamma om att vilja slänga saker...
Sen blev det korvgrillning i trädgården och efter det en behövlig uppfräschning av gräsmattan. Det krattades, räffsades, lades ut gräsfrö, gödning, sand och jord...
...och på det en hel del vatten, så nu hoppas vi att den tar sig...och har blivit jämnare...

Sen åkte vi åter o handlade, mat denna gång...
På kvällen blev det pizza och på det glass...jag provade åter en ny Magnum, denna gång...

..."Temptation Fruit" (tror jag den heter). En helt ok Magnum, lite roligare än Gold, fruktbitarna var ett trevligt inslag, men nötterna (tror jag det var, eller så var det bara frusnare/hårdare frukt) hade jag kunnat slippa. Godkänd anyway...men dyr, 22 spänn...men då får man ju den i en låda...larv!

Ja, o så idag då, snuva, snuva, snuva och en del hosta också...spenderade mesta dagen hemma i soffan...var väl min tur kan tänka...fru och barn på respektive ställe...men jag lär väl smitta dom
kan jag tro...

/Bogie, orakad och jäkligt snuvig...

Inga kommentarer: