tisdag, juli 06, 2010

En kort visit...

I måndags, när frun åkt till jobbet för flera timmar sedan, men ändå vaknade senare än dottern som gick upp redan 04:00, så åkte jag och barnen till farmor och farfar i Strängnäs.
Vi kom dit lagom till lunch, och sen skyndade vi oss ner till badet för ett dopp...om vi nu skulle våga...
Sonen var först i, och var redan ute vid flotten innan jag och dottern ens doppat tårna...

Att jag med åren blivit en badkruka, det är väl normalt, men att dottern tvekade gjorde mig konfunderad...till slut kom dock både hon och jag i...

Kan gissa att det var ca 22 grader eller så, så det gick ju helt klart att ligga i ett tag.

Sen var jag tvungen att ta med barnen tillbaka till stuga...stugorna, för farfar och jag skulle åka in till stan för att hyra en lastbil.
Hyrningen gick bra, och snart var vi på farfars kontor för att hämta en av de två sängarna som tillsammans utgör en våningssäng...om vi nu hittar sprintarna som håller ihop dom någon gång...
En hel del skräp o bråte kom även med från kontoret.
Från kontoret ut till stugorna igen, av med säng och på med mera skräp, allt från trasiga stolar till ett rejält tungt betongrör. Och från stugorna till tippen/miljöstationen för tömning.
Från tippen till OK och från OK hem till stugorna och middag.
Tyvärr var det inte riktigt klart där, då barnen helst ville sova i nya stugan av de två små friggebodarna, så det blev till att bära sängar från den gamla till den nya stugan...o så bäddning på det. Sen var det snart dags att gå o lägga sig...
Efter ett telefonsamtal till mamma och lite sagoberättande försökte vi sova...
Det var redigt varmt i stugan trots öppna fönster, o de öppna fönstrena drog in mygg, så till slut ställdes fönstrena bara på glänt...
Inga gardiner hade vi heller fått upp, så de var ganska ljust enda till midnatt, trots en uppställd säng för det ena fönstret.
Dottern är van och vill gärna ha ljust när hon sover, det tillsammans med en tidig morgon för henne, gjorde att hon slocknade rätt snart. Jag somnade nog som god tvåa, men väcktes då och då av sonens rumsterande och klagande...vid midnatt, då det som sagt blev lite mörkare somnade äntligen sonen, bara för att vakna redan vid 5-tiden. Vid 05:30 gick han ner till farmor och farfar, och först efter 8 fick jag liv i dottern...som var märkbart trött och snuvig.
Snuvan kan nog vara någon allergi verkar det som, då den är betydligt bättre nu när vi kommit hem.
Tyvärr bjöd inte tisdagen på nåt roligt väder alls, grått o tom regningt, så vi satt mest inne o spelade och glodde på tv...
Så efter lunch var det dags att åka hem igen...och nu är vi alltså hemma sedan någon timme.

/Bogie, som tackar för en kort med trevlig visit.

Inga kommentarer: