lördag, november 06, 2010

Gamex...

Idag lördag, så var jag och sonen till Kistamässan och tv-spelsmässan Gamex.

Det var vårt första besök både på Kistamässan och Gamex, men det kan nog bli fler gånger...
Lite väl mycket köer redan rätt tidigt på förmiddagen, men vissa spel kom man iaf fram till relativt snabbt...

Här spelar tex sonen det kommande PS3-spelet "Little Big Planet 2". Ett favoritspel där hemma, och som jag personligen inte kunde se hur de skulle kunna utveckla mer, men det visade sig att dom kunde det...

...och här en söt Sack-Boy från spelet...

Utöver de mer etablerade speltillverkarna så tyckte iaf jag att två studenter på KTH utmärkte sig med ett nytt spel som tydligen var deras examensarbete. Det spelades på en väldigt stor "iPhone", och hade spelpjäser som flyttades på touchskärmen. Det roliga var att inget av barnen/ungdomarna verkade behöva någon som helst instruktion för att förstå vad spelet går ut på, vilket är imponerande.

...frågan är hur det är med möjligheter till andra spel med samma kontroller sas...men coolt var det.
Liksom att prova Playstation Move, som jag och sonen möttes i en svärdsduell med.
Allt som allt en riktigt bra mässa, men som sagt, en hel del för mycket folk och iom det köer, köer, köer och trängsel...

Sonen framfören stor staty av Tekken, som jag tror just nu ligger ute på Tradera, senaste bud enligt mässan; 12.500:-. Tror pengarna skulle gå till BRIS...

/Bogie, som nu är smått trött i både huvud och ben...

Inga kommentarer: