tisdag, november 09, 2010

Snökaos...

Efter en tämligen jobbig arbetsdag, där jag kände mig som en jonglör utan bollkänsla, var det dags att bege sig hem i det förmodade snökaoset. Efter den sedvanliga kön ut från jobbet och ut på E18 så flöt det på rätt bra. Folk tog det lugnt o höll avstånd som det verkade.

Jag hade småbrottom, då jag lovat att plocka upp dottern hos en kompis redan 17:30, dvs en halvtimme efter det att jag slutat jobbet, för att sedan plocka upp son o fru från musikskolan.
Nu flöt det som sagt på bra, det var först i backen upp till rondellen som det fastnat en tankbil, så där fick jag vänta tills det var fritt att köra förbi. Strax efter, i vår "hala backe", stod nästa bil, och den försökte dom bogsera därifrån...kom förbi den också. När jag nästan var framme vid dotterns kompis, så ringer dottern och säger att hon vill stanna över där på middag...
Jag hade alltså kunnat slippa både tankbil o bogseringsbilarna, och åkt rakt till musikskolan, och kanske hört lite av sonens repetition av Smoke on the water på marimba...
Efter att jag plockat upp son och fru så åkte vi o handlade, och sen plockade vi upp dottern, som ännu inte hade hunnit äta...
Medan frun hämtade dottern så satt jag kvar i bilen med sonen, men sonen kunde inte stanna inne i bilen länge...han hoppade ut och lekte i snön...

Här kastar han snöboll på sidoruntan till bilen :)
Inte utan att man minns hur kul det faktiskt var med snö...innan skottning, köer och kaos...

Snöar förresten fortfarande här ute i Väsby...får se hur "roligt" det blir i morgon...
/Bogie

Inga kommentarer: