torsdag, juli 12, 2007

Aquaria...

Hatar Djurgårdens p-plats, hatar...
Efter att ha hämtat frugan på jobbet gav sig familjen billedes iväg till Djurgården och Aquaria, men först var vi tvugna att hitta en p-plats i närheten. Det tog runt 45 minuter att hitta en, o då hade jag nästan givit upp, släppt av fru o barn så iaf de kunde få se när hajarna matades...

...men till slut hittade jag en plats och hann jag också, med 10 minuter till godo.

...och som sagt det var ju hajmatningen, som bara är på onsdagar o helger, som lockade.

Nu var det ju inte fullt så häftigt som det låter, dom fick inget med blod i, bara fiskfiléer...tråk...
...men lite drag var det ju...

...och bäst var det när muränan "Bengt" kom ut för att käkade. Han var redigt lång, men med tanke på att man inte fick fota med blixt (fuskade ibland dock, men det blev inte så bra det heller, reflexer o skit) så fick jag nöja mig med honom i hans håla.

En av de saker jag sett fram emot när jag läste om Aquaria var hajtunneln, där man kunde befinna sig bland hajarna sas...nu var den inte som man sett på tv från andra aquarium eller som jag föreställt mig, utan det var en liten kryptunnel för de små, som typ skar av ett hörn...kul för barnen, men inget för vuxna. Inte heller kloak-gången var nåt för någon över 190cm...

Sjöstjärnorna var snygga...

...och gäddan var rätt stor, men låg bara still på en fläck...

Men det är kul att dom satsar på svensk fisk oxå.
Extra ballt är att dom planterar ut havsöring, som sen hoppar tillbaka via deras laxtrappa varje vinter...coolt, men inget man kunde se i juli direkt...

Regnskogen var rätt ball, där dag, natt och regn kom med rätt täta intervaller.

De stora jättemalarna imponerade nog nästan mer på mig än hajarna gjorde.

Svårt att få dom att se stora ut på foto dock, men detta var en bjässe...


Sammantaget var det ett hyfsat besök, men en viss besvikelse över att det inte var större och pampigare infann sig dock...
Kul att ha sett en gång, men inget vi kommer att återbesöka särskilt snart...går nog hellre på Skansens Akvarium isf...

/Bogie, som ikväll ska trotsa regnet o gå o se Metallica...

Inga kommentarer: