torsdag, juli 12, 2007

I´m evil...



...eller kanske bara skitnödig, tog nån gammal bild...på alla andra såg jag mesig eller snäll ut :)

...barnens kompisar är här igen efter att de har varit hemma hos deras mormor o morfar o käkat lunch. Mina barn fick en glass till efterrätt, och hade jag fått chansen att erbjuda en glass till kompisarna så hade dom nog fått en glass dom oxå, men nu var det första dom sa "-Äter ni glass? Vi har inte fått nån glass..." O lite senare "Om inte vi får nån glass är du dum!" Då flög djävulen i mig o jag vägrade bjuda på nån glass... elakt va?!

...o tidigare har en av grabbarna, så fort han kommit hem till oss, gått o tagit en leksakspistol, o sen sprungit o skjutit med den, oavsett vad dom lekt i övrigt...
Pistolen har ett sjujävla ljud (bara knäpp eller pang, men högt) så jag var smått less på den (o grabben)...så jag gömde pistolen igår kväll när vi kom hem från Aquaria. När barnen kom o lekte så tog det nog en timme innan granngrabben slutade leta o fråga efter pistolen...han kom ut o letade i vardagsrummet, där han lämnat den tidigare under dagen, det är ju inte direkt så att dom städar undan efter sig. Han vände upp o ner på sonens låda med svärd mm, där pistolen brukar ligga när jag städar undan den...utan att plocka tillbaka svärden efteråt...Imorse gömde jag pistolen bättre... :)

Jag vet att jag ska vara tacksam att barnen har några att leka med, och i grund o botten är dessa barn riktigt snälla och uppfostrade jämfört med en del andra barn som varit här, men som sagt jag är nog bara en elak fa-an...
Sen är det ju oxå så att jag inte kan skaka av mig känslan av att dom mest kommer hit för att leka med leksakerna, spela tv-spelen och undkomma mormor och morfar före det att dom är ute efter att vara kompisar med våra barn.
Dessutom reagerar jag på när dom säger att "Vi måste gå ut o leka, annars får vi inte vara här", som om det skulle röra mina barn...mina barn får jättegärna vara ute o leka, men dom har inget tvång från någon annans mormor och morfar...

/Bogie, världens elakaste pappa, som nyss hjälpte dottern att komma förbi grannbarnen på Buzz Robojams bläckfiskboogie...

Inga kommentarer: