tisdag, januari 22, 2008

Snö...


Japp, i morse snöade det för fullt medan vi väntade på sonens taxi, och det snöar än...
...annars händer det väl inte så mycket egentligen...var till Antenn igår igen, på grupp-måndag sas. Fick värdefull feeedback av kollegorna på mitt CV.

Sonen har nu hunnit se samtliga delar av Sagan om Ringen i extended versionerna naturligtvis, och dom gick klart hem hos honom, men vad annat var att vänta :)
Blev lite jobbigt i söndagskväll då jag och han tittade vidare efter det att frun nattat dottern, som inte alls var lika intresserad...jag sa åt sonen att vara tyst när han sen gick för att borsta tänderna...i lördags gick han nämligen helt sonika in till syrran och skulle börja snacka om filmen eller säga go'natt...så jag var mycket noga med att påpeka att han skulle vara riktigt tyst, samtidigt som jag bar ut barnens dricksglas och mitt pintglas fån vardagsrummet...Väl i köket ska jag ställa ner glasen och sumpar naturligtvis pintglaset rakt ner i golvet.
Sonen kommer springande och säger med myndig stämma;
"-Kallar du det där att vara tyst?!"
...och nej, det blev ju inte tystare av att dammsugaren skulle fram...suck...

Lite andra sköna hörningar sen sist...
Var på ICA Maxi o handlade och vår kassörska som verkade rätt ny frågar kassörska brevid;
"-Vet du vad dom här melonerna heter?"
"-Mango!"

...och sen en moder med sin femtonåriga(?) hårdrockarson på samma Maxi, kassan brevid:
"-Du måste hjälpa till o packa!"¨
"-Måste jag???"
"-Ja, du brukar göra det..."
"-Brukar jag? Det minns inte jag..."
Sen reste han sig faktiskt från sin bänk och kom med kundvagnen och tittade på medan mamman hans packade ner varorna...ha-ha, dom tonåren... :)

Låter i övrigt Van Halen förgylla morgonen...det vore sannerligen en akt för SRF!

/Bogie



Inga kommentarer: