söndag, januari 20, 2008

Lördag...

Ja, igår var det lite småstressigt...vi gick upp ganska tidigt för att vara en lördag, och hann både käka frukost samt duscha tre fjärdedelar av familjen innan vi åkte ner till centrum för att köpa tre presenter på BR och ett litet stopp på apoteket...
...och en liten koll på the Phonehouse...jag fick nämligen ett samtal från Telia för nån dag sedan, att min bindningstid håller på att ta slut, och dom undrade om jag ville teckna mig för ytterliggare ett år och få en liten samtalspott...Jag tackade nej, då jag åter är sugen på en ny mobil istället...men jag vet banne mig inte vad jag ska välja för lur...vill nog ha 5 megapixel-kamera då den nuvarande är på dryga 3...så egentligen står det väl mest mellan SE K850i och Nokia N95 (som frun har)...
Ja, ja, det var en parantes i det hela...

Från centrum till Bollstanässkolans gympasal och öppen träning för tjejerna o dottern...


En del träning i drivande av boll och stoppande av densamma...

Sen lite skott-träning...

...och sen tvåmål, och dottra är fortfarande inte riktigt med i matchen, även om det bli bättre...hon är lite för feg och sparkar inte ens till bollen om den kommer framför fötterna på henne...men så blev hon trött och ställde sig i mål, och då blev hon bättre. Hon släppte visserligen in ett av de fem eller sex målen som motståndarna gjorde, men hon stoppade ett par försök också, och såg ut att vara mer med i matchen, även när hennes lag låg i anfall...
Känns lite lustigt att snacka fotbollstermer om tjejerna redan, då det som mest är klunga runt en boll, men det kommer, det kommer. Sen verkar tjejer vara mer på samma nivå allihop, om jag jämför med när sonen gick i fotbollsskola. För hos killarna fanns det alltid nån med ett sjujävla klipp i dojan och som hade noll och ingen hänsyn till var bollen tog vägen eller träffade...

Ja, ja, sonens fotbollskarriär blev inte så lång, och här står han o hänger och väntar på att träningen ska ta slut för syrran.
När den väl tog slut ruschade vi hem, frun slängde dottern i duschen och jag fixade lite mackor och dricka åt barnen. Maten fick de käka i bilen på väg till våra gamla kvarter i Viksjö, då dottern var bjuden på kalas och sonen fick följa med då födelsedagsbarnet har en brorsa i sonens ålder...
Medan dom festade passade jag och frun på att kolla in lite tapeter och färg på Bauhaus inför en stundande renovering av dotterns rum...vi tror kanske vi har hittat rätt denna gång...alla verkar nöjda...

Väl hemma från kalaset blev det grillad kyckling till middag och sen fick ffa sonen äntligen se "Sagan om Ringen-filmen"...tanken är att vi ska hinna med "Tornen" idag...dottern tyckte filmen var lite för läskig och föredrog att rita och leka, och gärna för oss...
Idag har hon ytterligare ett kalas att gå på...och vi ska som sagt njuta av lite film :)

/Bogie

Inga kommentarer: