lördag, januari 05, 2008

Grattis Svärmor!

Igår fyllde svärmor år, och vi var hembjudna till henne och svärfar för en god middag.

Här har svärmor/mormor/farmor/mor/Barbro fått ett paket innehållande ett armbandsur.

Sen åts det kina-mat för fulla muggar...och pinnar kan man ju använda på olika sätt som synes...

Just nu är sonen hemma hos en kompis, och dottern väntar på att få åka iväg på sin första fotbollsturnering...samt att få hämta ut sina fotbollskläder...
I övrigt sörjer jag att Slas har gått bort, hans berättelser som gick som barnprogram gillade jag mycket, allra helst hans egen uppläsning av desamma...nån härligt släpande röst på nåt vis...och filmerna med Loffe, dom var riktigt bra!
Tankarna går också till nära och kära till den kille i Karlskrona som förolyckades med en raket på nyårsnatten.
Dels för att en kompis höll på att råka lika illa ut på ungefär samma sätt för ungefär 25 år sedan, samt för att jag känner pappan till en av den avlidnes kompisar.
/Bogie

4 kommentarer:

dyermaker sa...

"samt för att jag känner pappan till en av den avlidnes kompisar."

Aj fan. Jag gör nog också det, då? =/

dyermaker sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
UriahHeep sa...

Kinamat är göttans... Hade jag haft ork skulle jag gjort något liknande, men idag är jag bara trött. Tror "trötter" fått sig en värdig motståndare.

Bogie sa...

dyer/Jupp, det gör du allt... :(

UH/Gör som svärmor, köp take away ;)