tisdag, januari 15, 2008

Promenad...

Redan långt innan jul och intåget i "Antenn" var jag på det klara med att jag inte bara kunde sitta still framför datorn (precis som jag gör nu), utan att jag behövde röra på mig...det är verkligen behövligt...
Förra veckan fanns det en massa ursäkter och det var nära att jag inte kom iväg idag heller, en vecka senare..men så till slut så tog jag bilen (så Helge...) till en liten grusparkering en knapp kilometer bort. Ända sen vi flyttade hit för snart två år sedan har jag undrat vad som döljer sig där, att det var nåt slagsmotionsspår luskade jag väl snart ut, men namnet Sandakärret tydde ju på att där borde finnas nån liten vatenpöl också...
Har tittat på nån liten karta, typ telefonkatalogen, men inte sett tillstymmelse till blått...

Ett elljusspår var det ju helt riktigt, på 2,1 kilometer om jag förstår det rätt.

...och direkt man kom upp från parkeringen så låg ju kärret där...verkar vara redigt grunt av vad jag kunde bedömma...och inte så pass vackert som jag kanske hade hoppats...man bygger ju upp sig nån bild inombords, och verkligheten motsvarade väl inte riktigt...

...men sån här natur är jag ganska svag för...

Synd bara att kärrets grillplats ockuperades av nån liten dagisgrupp(syns som små neonprickar i mitten av bilden) som tjoade o höll på, och motorvägsbruset hör man naturligtvis också...

Var spåret på 2,1 km så gick jag väl iaf några extra hundra meter då jag titt som tätt for ut i skogen och försökte hitta något roligt att fotografera, o andra sidan blev väl inte arbetsbelastningen den största då jag även stannade rätt ofta just pga kameran, men en start kanske det är iaf...

...o så har vi då mer störningsmoment, grafitti, transformatorer och villor runt nästan hela spåret. Tack o lov var det rätt kuperat, så ibland kunde man faktiskt få för sig att man var ute i skogen på riktigt :)

Rätt sankt var det överallt, och en hel del skräp såg man också...just däcket verakr dock härröra sig från ett krockskydd för pulkaåkare, men den här biten hade hamnat på avvägar...


När varvet var avklarat var precis dagisgruppen på väg därifrån, så jag satte mig en stund vid grillplatsen...och såg att dom varit lite "slarviga" med att släcka elden, och eldtokig som jag är kunde jag ju inte glöden ligga där o självdö...

...det blev ingen storbrasa direkt, men lite kul hade jag en stund iaf :)


Nu är det snart dags att hämta dottern på fritids och sen vänta in sonens taxi...jäktiga dagar...och i morgon ska jag tillbaka till min gamla avdelning och dela med mig av min erfarenhet :)

Höres!

/Bogie

Inga kommentarer: