tisdag, november 10, 2009

Såg den där förskräckliga fotbollsgalan för första gången på ett par år, och det var tur att jag spelade in skiten på hårddisken så man kunde spola över reklam och diverse pinsamheter...
Vad halva AIK gjorde i lösmustascher kommer jag aldrig haja, och var inte hyllningen ovanligt kort? (Alla hatar oss)
Man får väl glädjas åt att Stahre (men var var Wesström?) fick pris som bäste tränare, alltid något.
Sen kan man ju fråga sig vad sjutton tex allsvenske Obolo har att sätta emot Zlatan (älskad av "alla")...nä, en allsvensk kategori och en utländsk vore väl en början kanske...
Ja, ja, skit var det oavsett...o usla humorinslag...rätt kassa programledare och inte ens Kent kändes bra...

Har länge sett det här på brödpåsarna, men först nu, när jag vabbar, orkade jag scanna det...

Man kan alltså "få" saker om man samlar streckkoder på Pågens bröd. För ynka sex brödstrckkoder, i runda slängar en 60 kronor i inhandling, kan man "få" en vattenflaska. För 12 streckkoder en fleecepläd och för hela 18 streckkoder (cirkus 320:-) kan man få en ryggsäck värd 300:-. Och ja, man får ju äta brödet också, så visst, trevligt, trevligt...
Om man sen läser det finstilta måste man sen dessutom betala 49:- i porto och expeditionsavgift för ryggsäcken (det övriga "gratis")...
Vad har hänt med de där gratis-t-shirtsen man fick på OK när man var liten? 250 spänn på H&M antagligen...
Sparbössor på bankkontoren?
På jobbet kan man tom få förmånen att köpa "profilplagg" med loggor och allt...en musmatta med jobbets logga på kanske, en golftröja, en jacka, här snackar vi hundralappar om inte tusenlappar...sjukt är det...
Ja, det var bara det jag ville få sagt idag, då bredbandet går upp och ner, sonen ringde från skolan med magont och jag nu vabbat med tvenne barn mest hela dagen...
Nu middag!
/Bogie

Inga kommentarer: