onsdag, november 25, 2009

SRF har släppt band...

...och det var väl sanningen på tiden med tanke på att dom släppte biljetterna redan tidigt i oktober...
Något jättestarkt första släpp tycker jag väl inte heller att det är, inte att jämföra med då de brukar presentera band på den i år saknade Kickoffen...sex band mot tidigare ett tjugotal + en headliner.
Banden är:
BACHMAN & TURNER - gissar att det är nästan samma sak som BTO, och där finns det ju ett par slagdängor, även om det inte är något jag blir upp över öronen exalterad utav. Ok bokning.
SAGA - Efter så många år och chanser(?) med den rätt uppsättningen lyckas SRF boka Saga när rösten och frontfiguren lämnat bandet. Senaste skivan är en gäspning, och jag är inte ett dugg intresserad av hur den nye kan tackla det gamla klassiska materialet som jag älskar. Att även Negus saknas är ju bara ytterliggare ett minus.
MOTHER'S FINEST - ingen koll på detta veteranband, men det är säkert en hel ok bokning.
UNISONIC - nåt nytt från Kiske tydligen...ja det sa väl allt om mitt intresse.
JORN - grym röst onekligen, men jag är dåligt insatt i vad han gör solo-kvist.
BIGELF - ingen koll där heller tyvärr...namnet är bekant, men mer är det inte...

/Bogie, som väl iofs redan lagt det där med SRF på hyllan, men när jag just nu håller mig ifrån boarden på frivillig basis så måste jag ju ändå få häva ur mig mina åsikter...

1 kommentar:

dyermaker sa...

Jag tror faktiskt att Bigelf känns som det mest intressanta av de där släppen. Såg dem för ett par månaders sedan och de är toksköna!