söndag, februari 07, 2010

Kalashelg...

I lördags var vi som vanligt uppe med tuppen, och körde dottern till kören. Under tiden hon sjöng så shoppade vi lite i Väsby Centrum. Efter kören hämtade vi upp sonen o så åkte vi till Stinsen för att köpa lite presenter till de stundande kalasen.
Vid lunch lärde vi sonen den ädla kokkonstens alla lagar, så nu kan han micra en Billys Pan-Pizza-slice utan problem. Kan vara bra när man tex ska vara ensam hemma på en studiedag eller så...

Sen bar det så av till Lekpalatset i Järfälla, Barkarby, på helgens första kalas.
Sonen var bjuden på "Laser Game", och dottern fick följa med som sällskap till födelsedagsbarnets syster...

Tjejerna struntade i krig o sånt elände och omgav sig istället med färgglada bollar och studsiga mattor och borgar i själva Lekpalatset...

Medan killarna drog på sig blinkaden o lysande västar och laservapen...

...och gav sig in i "the war zone"...

Jag försökte mig på att fota där inne i mörker o rök, men ville man inte använda blixt var det rent hopplöst att fokusera...så den här bilden är mer för att förmedla känslan där inne...
Sonens och födelsedagsbarnets lag förlorade bägge de 20 minuter långa krigen, men belönades ändå med hamburgare, pommes och en glass...
Sen var kalaset slut, men det vore ju synd att sluta där, så vi blev hembjudna till födelsedagsbarnet, där vi käkade kinamat och senare såg på Melodifestivalen med födelsedagsbarnets familj...

...och ja, vad säger man om festivalen, rätt usla låtar över lag...
Salem Al Fakir var den enda som stack ut på ett positivt vis...eller ja, Salem och Dolphan...sicket sångnummer den actionhjälten drog av, programmets höjdpunkt helt klart.

Idag söndag så hann man ju knappt upp ur sängen innan det bar iväg igen, denna gång hem till svågern som snart fyller år, och som firade med en lunch och efterföljande fika. Mitt i det kalaset så skjutsade jag sonen till nästa kalas. En klasskamrat firade sin 9-årsdag med kalas i Sollentuna...och därifrån tillbaka till Stora Essingen för min del, fikade lite, och sen tog jag med mig familjen hem, för att på vägen plocka upp sonen...
Nu är vi alla rätt trötta, men det har varit en trevlig helg på alla sätt o vis.

/Bogie, som tackar samtliga inblandade för en trevlig helg!

Inga kommentarer: