söndag, februari 28, 2010

Tradition i utdöende?

Strax före klockan 11 på lördag förmiddag så befann jag mig åter i Solna och den årliga traditionen att hos Jonas V äta "sillfrukost"...Nu är ju jag fortfarande ett barn, så jag bjöds på köttbullar istället, och det funkade minst lika bra till öl och nubbe...

...ser ni AIK-flaggan på balkongen?
Kanske var det här den sista sillfrukosten i denna lägenhet, då innehavaren åker utomlands och bosätter sig i Torrevieja, så nästa försäsong får vi kanske rodda ihop något annat...
Klockan 13:00 startade AIK:s träningsmatch mot det estniska laget FC Flora.

Vi var tydligen 1.432 personer som såg AIK ta ledningen med både 1 (Tjerna) och 2-0 (Burgic) innan motståndarna satte en lite väl enkel frispark.
Vinst blev det iaf med 2-1 på ett tinande Skytteholm.
Efter matchen blev jag upphämtad av fru och barn och vi åkte och handlade mat...och stötte som vanligt på min gymnasieklasskompis...vi verkar handla samtidigt jämt.
Sen han jag vara hemma någon timme innan det var dags att åter sätta sig på bussen...

/Bogie

Inga kommentarer: