tisdag, februari 23, 2010

Snowblind...

Ja, det snöar och snöar och det är förbannat kallt...men iaf...trots "snöstorm" så var uppslutningen stor på kompisarnas dotters födelsedagskalas i Jakobsberg.

Här ska hon strax blåsa ut ljusen på tårtan...och innan dess hade vi fått i oss både god mat och dito dryck. Barnen stojade naturligtvis runt, runt, men flera av dom hade även med sig sina Nintendo DS (i)...

...så där satt dom och spelade nätverksspel på varsin konsol...nästan så jag blev lite avis...men att snacka skit över ett glas vin är banne mig inte fel det heller.
Vid 21:30 styrde frun oss säkert hem genom snövallarna.

Dagen efter, på söndaden alltså, så städade frun vårt hem, samt borstade vår chinchilla Jericho...och efter det såg hon ut så här...

...och det är inte Jerry som är i hennes hand, det är bara rester av hans päls...
nu ser han riktigt snygg ut i pälsen igen...

Själv spenderade jag söndagen i soffan, kollandes reprisen av Melodifestivalen. Bästa omgången hittills låtmässigt tycker jag, och rätt låtar gick vidare...
Sen var det så fint väder så jag beslöt att spendera resten av dagen uppe på vårt platta tak...

Dryga 140 kvm med drygt 60 cm snö var jag tvungen att skotta bort för att få det riktigt hemtrevligt där uppe på "terrassen"...
Till en början var det riktigt skönt där uppe, solen sken och det var inte jättekallt. Skottningen gick väl hyfsat, och grannar på taken runt omkring höll mig sällskap.
När den kortare biten av "L:et" var skottat fick jag låna en större skyffel av en av grannarna, och då gick det allt lite fortare.

Efter ett tag fick jag sällskap av barnen uppe på taket...men jag ville inte riktigt ha deras hjälp, även om de erbjöd sig. Var lite för rädd att de skulle trilla ner om de gick för nära kanten, och lite för rädd att de skulle skotta för djupt o gå ner i takpappen...


Efter ett tag så tröttnade dom, men hade mycke rolig snö att leka med på vår innergård...
Efter drygt sex timmar var jag nere på marken igen...fick gå på toa och ta ett varmt härligt bad.
Idag är det tisdag och ryggen känns av rätt bra än kan jag lova, trots bad, massagestol, värktablett och spikmatta...jag har provat allt :)

I måndags hade vi rekordkallt...-25 grader på morgonen när vi skulle till jobb o skola...

Så här såg vårt låsvred ut på insidan av ytterdörren...det var kallt kan jag lova...men vi överlevde ju det också.
Kom lite sent till jobbet igår pga ett planerat läkarbesök med dottern, och sen köer, och sen var jag tvungen att gå tidigare då frun ringde o mådde rejält illa och behövde skjuts hem.
Så måndagkvällen blev lugn...
Idag är frun hemma, men vi andra på plats. Det är inte fullt så kallt, men då snöar det naturligtvis...och ikväll ska jag jobba över till klockan 20:00...

/Bogie

Inga kommentarer: