torsdag, februari 18, 2010

Trafikkaos...

Det snöade ju igen igår...som om det nu skulle vara en nyhet, men iaf...
Resan hem gick bra, om än sakta här och där, med de allra flesta är rätt vana vid vinterväglaget numera, och håller tom avstånd...
Allt flöt ändå rätt bra, ända tills det att jag ska svänga av från vår sista "stora" väg och in på "vägen" till våra garagelängor...

Så här ser korsningen ut i sommarskrud...


...och så här fint i min grymma paint-bild. Snygg text ser jag nu oxå..."parkerin"...
Hur som, det står en massa (relativt, men det brukar vara näst intill tomt) bilar som ska ut från dagis och från "garagevägen". Inget som iofs hindrar mig (den grå fyrkanten) från att svänga av från den stora vägen, men sen kom jag inte längre då de andra bilarna stod ivägen.
Den röda bilen hade uppenbarligen svårt att komma iväg i snön och den lilla uppförsbacken. Sen vet jag inte om den röda bilen helt tappar fästet eller om den släpper på bromsarna och rullar bakåt, men den dunkade in rätt bra i den blå bilen (ingen aning om den verkligen var blå i verkligheten)...och får sen tillräcklig fart att komma iväg...
Sen åkte jag vidare hem, och vet inte om dom ställde sig o snackade efter detta...
Lite "lustigt" att det enda kaoset är framför ens egen port...och ja, idag snöar det mer...

I övrigt så har frun idag två barn hemma, dels dottern som var redigt dålig i magen i går, men som tydligen mår bättre idag, samt sonen som nog är lite hypokondrisk (...och döende om han får säga det själv). Vi får se hur det blir i morgon...
Igår hade dottern dessutom någon slags existenciell kris eller nåt, hon började gråta till Ronja Rövardotter, där Skallepär dör typ, och sen grät hon till och från under dagen utan någon som helst anledning...mer en möjligtvis att hon tänkte på döden...o kanske var aningens tröttare än vanligt.
Idag är dom som sagt hemma, och förhoppningsvis blir det en del läxor mellan filmer och spel...
Själv väntar jag på att systemet jag jobbar i ska funka igen, samt på en rejäl pannkakslunch :)
/Bogie

Inga kommentarer: