torsdag, februari 14, 2008

Det rör på sig...

Bloggpostrekord kanske...njae, förra valborg var väl i hästväg, iaf i kvantitet :)

Jo, som sagt, det rör på sig verkar det som...har egentligen inte "vågat" skriva om eventuella jobberbjudanden och dylikt i bloggen, då det kanske på nåt vis skulle kunna "jinxa" det hela, men nu som sagt så har det rört på sig...
I förra veckan sökte jag ett jobb hos min nuvarande arbetsgivare SEB, och fick ganska omgående respons från gruppchefen på avdelningen. Igår var jag på intervju och idag ringde bankens och min HR/personal-tjej upp mig och sa att gruppchefen fått ett bra intryck av mig och att om bara jag var intresserad så skulle hon dra ärendet inför "bemanningsgruppen". Denna grupp ska sen se att min erfarenhet stämmer överens med profilen för jobbet jag sökt, eller att jag iaf kan lära mig arbetsuppgifterna på 6 månader (tror jag det är). Hittills har dom aldrig sagt nej...
...så ganska säker på min sak är jag, men naturligtvis inte 100...
Har dock ingen aning om när det kan bli aktuellt att jag börjar jobba, då bemanningsgruppen sammanträder ca 1 gång i månaden, och sen får jag ett erbjudande som jag har en vecka på mig att tacka ja till...eller nej iofs, men då står jag utan anställning och tom ett eventuellt avgångsvederlag...om jag nu förstått allting rätt, det är ju minst sagt en cirkus av siffror och bestämmelser runt min situation...men det verkar ju som sagt orna upp sig.

Vad jobbet innebär får jag nog vänta med tills jag verkligen jobbar där, även om jag fick en rätt god förklaring av gruppchefen igår.
Nu gäller det att njuta a de "lediga" dagarna som återstår innan man åter blir "livegen" :)

/Bogie, som ser ljuset i tunneln...

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Jag håller tummarna för ditt kommande löneslaveri! :D

Bogie sa...

Tackar o bockar!
Det är ju visserligen rätt schysst att få lön utan att slava en stund, men i längden vill man nog göra nåt annat oxå :)