tisdag, februari 19, 2008

Nothings happening...


...by the sea"...som Chris Rea skalldade på sin bästa platta Watersigns...

Då hela familjen är mer eller mindre förkyld så förflöt helgen utan några som helst eskapader, det var mest tv för hela slanten...Let´s Dance på fredagen och Melodifestivalen på lördagen...
Utöver en handling var vi nog knappt utanför dörren...jag gick inte o såg AIK få stryk av BP med 1-2 o det var kanske lika bra det...

I första deltävlingen i Melodifestivalen röstade ungarna ensamma då de var hemma hos mormor och morfar och vi blötte ner oss i Globenområdet. Sonen röstade iaf på E-Type o Pudels som kom till en andra chans och dottern röstade så klart på Amy Diamond som gick direkt till finalen.
Nu i lördags röstade sonen på Ola, frun på Rongedal och jag och dottern som först röstat på det sämsta jag sett på länge, the Nicole...bara namnet liksom...nåja, sen följde hon mig i Kebabpizza, som ju faktiskt var riktigt skön.
Extra kul var det ju helt klart att Carola och Andreas bara kom till andra chansen, och jag sörjer inte direkt att de gamla favoriterna bröderna Rongedal gick till final...men dom skulle ha hjälp av Wasa :)
Nån som vet vem av bröderna det var som sjöng i Big Money?

I måndags var jag inne o träffade först min coach och sen det sedvanliga måndagsmötet. Efter det blev det lunch på SEB Sergels Torg för mig och en Antenn-kollega...kåldolmar bjöd dom på.

...och idag har det varit en del läkarbesök...alltid lika kul...

På rockfronten lockar Metaltown mer och mer, och den 30/5 kommer KISS till Stadion...synd att det är 13-årsgräns, sonen skulle nog gilla det där...själv har jag visserligen aldrig sett dom heller, så kanske det blir ett besök...om biljetterna är tillgängliga och dom inte är allt för hutlöst dyra...
...o så glömmer ni inte att Sabbtail, som i slutet av veckan avslutar album nummer tre i studion, spelar med AMP som förband i Tumba den 29/3, mer info kommer!

Snart dax för lite pannkaka till middag...skulle egentligen gått ut med de fd kollegorna och tagit en öl, men med kranka familjemedlemmar och varandes rätt trött själv så hoppade jag det...

/Bogie

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Du menar alltså att plattan strax är klar? WOHOO!

Bogie sa...

...så sägs det...sen har jag ingen aning om hur det är med bolag o distribution mm, så det kanske dröjer ett tag till ändå...