söndag, april 27, 2008

Förra helgen...

...ja, det var ett tag sedan det bloggades, det skall erkännas, men tiden vid hemmadatorn har inte direkt excisterat...nåväl, nu sitter jag här klockan 08:00, bakfull o dan och ska försöka rekapitulera veckan som gått...

...som tur är hann jag lägga in lite bilder tidigare, som jag nu kan gå tillbaka till...
Förra söndagen planterade vi äntligen de två tujjor som vi grävt upp ur svärmors balkonglåda. Vi hoppas dom skall trivas och på så viss skydda våra rosenbuskar för nedtrampning.

Vi planterade även en del annat den helgen, här lite pangseér (stavas?) i en av bankens fd myntlådor...såna har jag burit o pirrat en himla hög med, men dom har aldrig varit så här tjusiga att se på.

Sticker emellan med två möbler som vi fick när jag på lördagen hjälpte till att tömma "faster Lindas" dödsbo. En väldigt snygg sekretär och...

...en hos barnen väldigt populär gungstol.

Sen blommade äntligen vår magnolia, och den blev verkligen vacker.

...och hela trädgården fullkomligt exploderar ju just nu...och det här är som sagt bilder från förra veckan, nu ser det än vackrare ut...

/Bogie, som snart drar sig fler saker till minnes...


Inga kommentarer: