torsdag, april 10, 2008

Pannkakor...

Jag besökte min gamla avdelning för att tvätta bilen och för att greja lite med passerkort onsdagen innan jag började på nya avdelningen, sen började jag på nya avdelningen fredagen den 7 mars, jag missade således den enda dagen den veckan som bjöd på pannkakor...

Eftersom matsalen bara serverar pannkakor var 14 dag så var det således inga pannkakor den 13/3, min första riktiga jobbvecka efter Antenn.
Den 20/3 borde det således ha varit pannkakstorsdag, men pannkakor på Skärtorsdagen är tydligen inte ok, så inga pannkakor den torsdagen heller...
Den 27/3 var jag magsjuk och således inte särskilt sugen på mat öht och den 3/4 var det nån annan soppa och till det nån banankaka eller vad det nu var...o så idag då, den 10/4, pannkakstorsdag, ja då är jag hemma o vabbar med dottern...
Detta börjar bli ett trauma...

Annars funkade faktiskt onsdagen riktigt bra, inga större katastrofer...hur det nu är möjligt...
Frun ringde till gynekologen igår så som doktorn på Astrid Lindgren akuten hade rekommenderat oss att göra, men det visade sig att gynnekologer inte tar emot så unga flickor. Frun fick då ringa tillbaka till akuten, och blev kopplad till sjukvårdsupplysningen, men det hjälpte ju knappast...efter en hel del krångel kom hon iaf fram till någon som kunde ge råd om hur vi skulle göra. De tyckte att vi skulle avvakta och se om hon kunde kissa ordentligt, vilket hon inte gjorde på morgonen...Om hon inte kom igång med kissandet var vi tvugna att åka till akuten, och då var dom isf tvugna att söva henne för att undersöka underlivet på henne...inget vi direkt såg fram emot...
Som doktorn rekommenderade så fick dottern bada på morgonen, och då, i det ljumna vattnet kom kissandet igång, och på eftermiddagen/kvällen så kissade hon på toaletten utan några som helst problem *puh*
Idag verkar hon "helt ok", visst är hon blåslagen där nere, men det är förhoppningsvis allt...kissandet går bra, och i morgon kan hon nog gå i skolan igen hoppas vi.

...och ja, det verkar som att det bara var dottern som var inblandad i hårklippningen, enligt flera utsagor från skolan...dumt av henne, men skönt ändå att det bara var hon som ställt till det för sig...men det mesta av det där kom liksom i skymundan efter skadan...och hon är så klart lika söt som tidigare...och snart är man nog van vid henne som något korthårigare...

Ikväll är det dags för match igen, AIK möter giffarna Sundsvall, och man har ju inga större förväntningar efter de två inledande matcherna...

/Bogie, sugen på pannkis...

Inga kommentarer: