måndag, april 21, 2008

Medioker 1-0 match.


...direkt efter begravningen skjutsade fru och barn mig till Solna, där jag valde en mindre gata att byta den mörka kostymen till jeans o matchtröja...mindre snyggt kanske, men det funkade...
Sen upp till Backstugan för lite öl i "AIK-bröders" sällskap innan det var dax att träffa min ständige "AIK-kumpan" och entra "hemska" Norra Stå, som tydligen ska få nät framför sig som straff för måndagens skandalderby...det och 25.000:- i böter...
Första halvlek var under all kritik, och Trelleborg var närmare 3-0, med bla en klockren ribbträff, än vad AIK var nära...nånting...öht...
I andra tog Norling som tur var sitt förnuft till fånga och bytte ett par spelare, och satte bla in Tjernström, hur han nu kunde stå untanför startelvan efter ett väl genomfört derby, och matchen ordnade till sig nästan ögonblickligen. Bra blev det ju aldrig, men ett snabbt 1-0 mål var ju trevligt iaf...ja, om man bortser från puckona som stod ovanför oss, som trodde att man firade ett mål genom att "spöa upp" varandra och putta varandra ner för läktaren...hos oss stötte dom dock på patrull...sen när jag vände mig om låg en av dom ner tvärsöver stolarna och huvudet ner i betongen, men det var jag som behövde påpeka för dom att deras vän låg lite konstigt...nu var han väl bara "lite" överförfriskad, och just han kom väl ramlande nån mer gång...
Förstår verkligen inte grejen att vara så plakat på en match, men det är väl risken med fredagsmatcher.
I övrigt var det lugnt, och sen blev det pendeln hem till de ännu vakna barnen...

/Bogie


Inga kommentarer: